וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחני הריסוק באירופה בשיטת דירוג חדשה: מאזדה 6 זוכה לחמישה כוכבים, סובארו B3 - לארבעה

דניאל שמיל

19.2.2009 / 14:36

במקום ציונים נפרדים להגנה על מבוגרים, ילדים ולהולכי רגל במקרה תאונה, משוקללים כל אלה לציון אחד



יורו NCAP, ארגון הבטיחות האירופי, שמבחני הריסוק שהוא עורך הפכו למדד החשוב ביותר לבטיחות רכב חדש, הציג שיטת חדשה למדידת הבטיחות. במקום ציונים נפרדים להגנה על מבוגרים, ילדים ולהולכי רגל במקרה תאונה, משוקללים כל אלה לציון אחד. היכולת של מכונית בכל סעיף כזה מצוינת גם בנפרד, יחד עם מדד חדש "מערכות עזר לבטיחות" (Safety Assist). משמעות הדברים היא שיצרן לא יוכל להתגאות בציון מירבי של חמישה כוכבים אלא עם קיבל ציון נאות בכל סעיפי הבדיקה.



המכונית הראשונה שנפגעת משינוי שיטת הבדיקה היא סובארו B3, שקיבלה חמישה כוכבים לפי השיטה הישנה (במבחני ריסוק שנערכו באוסטרליה) אך השיטה החדשה מותירה אותה עם ציון מאכזב של ארבעה של כוכבים. בנוסף ל-B3 נבחנו הפעם גם טויוטה אוונסיס, מאזדה 6, מיצובישי לאנסר, טויוטה iQ וסיטרואן C3.



האוונסיס, מכונית המנהלים של טויוטה, מקבלת חמישה כוכבי בטיחות. ציון של 90 בהגנה על נוסעים, 86 בהגנה על ילדים אך 53 בהגנה על הולכים רגל. מאזדה 6 זכתה גם היא לחמישה כוכבים, עם ציון של 77 בהגנה על נוסעים, 81 בהגנה על ילדים ו-49 בהגנה על הולכי רגל. מיצובישי לאנסר החדשה קיבלה בשקלול הסופי חמישה כוכבים. בסעיפים, קיבלה הלאנסר 81 (בהגנה על מבוגרים) 80 (הגנה על ילדים) ו-34 בלבד בהגנה על הולכי רגל. סובארו B3 קבלה ציון של 84 בהגנה על מבוגרים, אך הציון המאכזב של ארבעה כוכבים נובע מכך ממערכת בקרת יציבות לא מוצעת בהיצע רחב מספיק של גירסאות (כולל הדגמים הבסיסיים הנמכרים בישראל). מכונית המיקרו טויוטה iQ קיבלה חמישה כוכבים והמיניוואן הקטן סיטרואן C3 פיקאסו - ארבעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully