וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירת סחורות שבועית: מהם הכוחות המופעלים על הנפט ומה משקף הזינוק במחירי הזהב?

TheMarker

19.2.2009 / 14:33

להערכת אנליסט פינוטק שגיב פרץ מחירי הנפט מחזיקים מעמד מעל רמות ה-30 דולר לחבית בזכות קיצוצי מכסות היצור מצד מדינות אופ"ק ואיתות כי בכוונתם להמשיך בכך



הנתונים הכלכליים העגומים מרחבי הגלובוס ממשיכים להכות במחיר הנפט אשר מתקשה להתאושש. לאחר שרשם עליה חדה ביום שישי האחרון וזינק מרמה של 33.8 דולר לחבית עד לכדי 38.25 דולר לחבית, החזיר הזהב השחור את מרבית הרווחים עם פרסום נתוני הצמיחה ביפאן.



הכלכלה השנייה בגודלה בעולם התכווצה בקצב של 3.3% ברבעון הרביעי של 2008. יפאן היא צרכנית הנפט השנייה בעולם, אחרי ארה"ב ונתונים אלו הגבירו את החששות מפני התרסקות נוספת ברמות הביקושים.



מהלך התחזקותו של הדולר הוסיף רוח גבית לשחקני השורט על הנפט אשר נושאים עיניהם אל עבר רמות ה 30 דולר לחבית. התחזקותו של הדולר מייקרת את ערכו הראלי של מחיר הנפט ומגבירה את הלחץ מצד המדינות היבואניות להורדת מחירו.



המחירים מחזיקים מעמד מעל רמות ה-30 דולר לחבית הרבה בזכות קיצוצי מכסות היצור מצד מדינות אופ"ק ואיתות כי בכוונתם להמשיך בכך. אולם, יכולתה של אופ"ק להשפיע על המחיר מוגבלת ביותר ובהסתכלות היסטורית היו אלו תמיד כוחות השוק אשר הכריעו את הכף וקבעו את כיוון המגמה. המלאים בארה"ב צפויים להצביע על המשך הצטברות עודפים גם במהלך השבוע האחרון וממחישים את עודף ההיצע על הביקוש. רבים רואים במחיר הנוכחי כאטרקטיווי אך אין לפסול ירידה גם אל עבר רמות ה-25 דולר לחבית.



מההיבט הטכני התמיכה הקרובה של הנפט ניצבת סביב רמות ה-33.55 דולר כשהתנגדות מגיעה ב-38.65. מהלך הירידות האחרונות לווה במחזורים יחסית גבוהים מאותת כי בחינה מחודשת של התחתית ופריצתה לכיוון רמות ה-30 דולר אפשרית בהחלט. יש לשים לב כי התנודתיות עלתה בתקופה האחרונה ואנו עשויים לספוג תיקונים אלימים בדרך לתחתית חדשה.



זהב



הזהב הפגין עוצמה מרשימה בימים האחרונים כשהוא מתקרב שוב אל עבר רמות ה-1,000 דולר לאונקיה. מהלכו של הזהב מתרחש על אף התחזקותו של השטר הירוק אל מול היורו. בשנים האחרונות גדלה הקורלציה בין מחיר הזהב לתנועת הזוג יורו דולר כשהתחזקות הדולר לחצה את מחיר הזהב מטה. קורלציה זו נשברה בימים האחרונים כשהזהב ממריא מרמות של 900 דולר אל 975 דולר במקביל להתחזקות הדולר מרמות ה-1.30 עד לכדי 1.2560 כנגד היורו.



בזמנים של אי וודאות גבוהה ופסימיות כלכלית נוטים המשקיעים לפנות אל הזהב כנמל מבטחים. הודעת חברות הדירוג, סטאנרד אנד פור ומודי'ס, על אפשרות לעדכון מטה לדירוג אשראי בנקים אירופים החשופים למשבר במזרח אירופה שלחו את המדדים המובילים לירידות שערים חדות ויצרו גל רכישות מאסיבי על המתכת היקרה. המומנטום השלילי בבורסות העולם נימשך גם על רקע העברת תוכנית התמריצים בארה"ב ומשקיעים לא מיהרו לממש את רווחיהם על הזהב למרות המהלך המרשים.



מההיבט הטכני בדרך לרמת ה-1,000 דולר לאונקיה מתקיימת התנגדות אחת ממשית סביב רמות ה-990, דולר כשיצירת הפסגה האחרונה מהווה איתות שורי משמעותי. במידה ויחלו מימושים תמיכה קרובה ניצבת ב-945 דולר, אך תמיכה משמעותית מגיעה סביב 900 דולר לאונקיה.



הכותב שגיב פרץ הוא אנליסט בכיר בחדר העסקאות של פינוטק בלונדון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully