וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בבית השקעות: המצב רחוק מקטסטרופה; הבנקים ירוויחו כסף ב-2009

יעל פולק

19.2.2009 / 15:04

האנליסט מזכיר כי "בתחילת 2008 המליצו ב-UBS על דיסקונט כאלטרנטיווה המועדפת בשוק"



"תמיד אפשר לתת תחזיות אפוקליפטיות. כאשר המצב קשה, קל לומר: 'לא ראינו כלום ויהיה הרבה יותר גרוע'. הכלכלה הריאלית אכן תהיה במצב קשה יותר ב-2009, ודו"חות הבנקים יהיו גרועים יותר, אבל המצב רחוק מקטסטרופה". כך אומר היום אנליסט בנקים בכיר בתגובה לדו"ח של UBS. "הבנקים ירוויחו כסף, גם אם לא הרבה ממנו, בשנה הקרובה".



ביחס להלימות ההון של הבנקים אומר האנליסט: "בעיית הלימות ההון בבנקים הישראלים תיפתר בהצלחה. אני לא חושב שתהיה התערבות ממשלתית או שבעלי השליטה יצטרכו להזרים סכומי ענק. אין צורך בפאניקה הזו. את רובה של בעיית הלימות ההון אפשר לפתור באמצעות הון משני".



"אנחנו יודעים שאפשר יהיה לגייס כי מזרחי הצליח, מקורות וגזית גלוב גייסו גם הם כסף. הגופים עם הדירוג הגבוה וההערכה הגבוהה בשוק יצליחו לגייס כסף. הרוב הגדול של הכסף יגיע מגיוס שטרי הון בשוק ההון. לא מהבעלים אלא ממשקיעים מוסדיים".



"לדיסקונט יש בעיה עם ההון הראשוני. אם הוא יצליח לגייס הון ראשוני, הוא יפתור את הבעיה. אם הוא לא יצליח, יכולה להיות אפשרות שהרגולטור יאפשר לו דחייה בהשלמת גיוס ההון הראשוני. בין זה לבין תחזיות דרמטיות שכוללת סכומי עתק ומשבר אמון המרחק רב. בנתיים אנחנו לא בשווייץ, והמצב פה לא כזה גרוע".



האנליסט הבכיר מזכיר כי "בתחילת 2008 היו אופטימיים מאוד ב-UBS לגבי כל מערכת הבנקאות בישראל והמליצו על דיסקונט כאלטרנטיווה המועדפת בשוק. אין צורך להגזים לכאן או לכאן, צריך פשוט לחכות ליציאת הדוחות הכספיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully