וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנס בסך 1.5 מיליון הוטל על חברת פרוטורום שהפיצה רע במפרץ חיפה

עמית בן-ארויה

19.2.2009 / 15:19

החברה הודתה במסגרת הסדר טיעון בעובדות כתב האישום שהגיש המשרד להגנת הסביבה ב-2008



בית משפט השלום בחיפה הטיל היום קנס בסך 1.5 מיליון שקל על חברת פרוטרום שבמהלך ייצור תמציות טעם וריח לתעשיית המזון גרמה לריח לא נעים שהפריע לעוברי האורח במפרץ חיפה.



פרוטרום, חברה העוסקת בייצור חומרי גלם ותמציות טעם וריח לתעשיית המזון משנות ה-30 של המאה שעברה, הואשמה בעבירות של ניהול עסק בניגוד לתנאי רישיון עסק וגרימת ריח חזק או בלתי סביר המפריע או עשוי להפריע לאדם המצוי בקרבת מקום.



החברה הודתה במסגרת הסדר טיעון בעובדות כתב האישום שהגיש המשרד להגנת הסביבה ב-2008. בנוסף, הוחלט למחוק מכתב האישום שני נושאי משרה ולהותיר את השלישי, עודד עמית. בעניינו הוחלט לשקול הליך שלפיו יבצע שירות לתועלת הציבור, כך שלא תירשם הרשעה נגדו.



"יש להבין שמדובר בעבירה שמטבעה היא עבירה שגבולותיה אינם ברורים ויש בה מרכיב סובייקטיווי... באופן טבעי נפלטים ריחות בתהליך שכזה אך לא מדובר על חומרים מזיקים לאדם או לסביבה ואין אלה רעלים, אלא דברים שאנו מוסיפים למשקאות ולמאכלים. הזמנים השתנו ומה שהיה פעם סביר ונסבל, הפך במרוצת השנים לבלתי סביר ובלתי נסבל על ידי הציבור ועל ידי מי שמופקד על הסדרת הנושא - המשרד להגנת הסביבה", אמר סנגור החברה, עו"ד ארי רוזנטל.



השופטת אורית קנטור קיבלה את ההסדר: "נחה דעתי כי ההסדר נותן משקל הן לאלמנט ההרתעה, הן לחומרת העבירה והשלכותיה וכי ההודאה חסכה מזמנו של בית המשפט". היא הדגישה את החיסכון שבהעדתם של 34 עדי תביעה.



הקנס ישולם בעשרה תשלומים לטובת הקרן לשמירת ניקיון של המשרד להגנת הסביבה. כמו כן, חתמה החברה על התחייבות כספית בסך 3 מיליון שקל להימנע מלעבור עבירה דומה במשך שלוש שנים. את נושאי המשרה ייצג עו"ד אמיר פיש. (ת.פ. 276/08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully