וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה בהסתדרות: ויטה פרי גליל יסגר; 500 עובדים יפוטרו

חיים ביאור

19.2.2009 / 15:35

הסתדרות: הבנקים יבקשו כונס נכסים; המשמעות - סגירת המפעל ופיטורי העובדים מבלי להסדיר החובות



מפעל פרי גליל בחצור הגלילית נמצא על סף סגירה ופיטורי כל 500 עובדיו. כך העריכו היום בהסתדרות בעקבות הודעתו של רו"ח דייב גל, הנאמן מטעם בית המשפט על הסדר הנושים. גל הודיע לבאת כוח עובדי המפעל, עו"ד גלילה הורנשטיין, כי הבנקים מתנגדים לכל הצעות הרכישה, שהוגשו לרכישת חברת פרי כגליל, שמצוייה בחובות גדולים לבנקים, לספקים ולחקלאים.



בעקבות ההודעה מעריכים בהסתדרות כי נציגי בנק לאומי ודיסקונט ימסרו את התנגדותם בדיון שיתקיים ב-24 בפברואר 2009 בבית המשפט המחוזי בחיפה, ויבקשו מבית המשפט לפתוח בהליך של כינוס נכסים למפעל, העוסק בייצור של שימורי ירקות. בהסתדרות אומרים שמשמעות צעד זה הוא סגירת המפעל ופיטורי כל העובדים מבלי להסדיר אפילו את החובות לעובדים.



לפני כחודש וחצי הגישו בנק לאומי ודיסקונט בקשה לביהמ"ש המחוזי בחיפה נגד ויטה פרי גליל, בעקבות חובות בסך של כ-170 מליון שקל של החברה לבנקים. בדיון שהתקיים בביהמ"ש הוסכם, על דעת כל הצדדים לרבות ההסתדרות ונציגות העובדים, כי בשלב זה לא ייכנס המפעל להליך של פירוק וכינוס ויתנהל משא ומתן עם רוכשים פוטנציאליים. ביהמ"ש מינה נאמנים במטרה לשמור את המפעל כ"עסק חי" ולקבל הצעות רכישה.



יו"ר מרחב הגליל העליון בהסתדרות, יונה פרטוק, טען היום כי "צעדם של הבנקים מעורר תמיהה, שהרי לוויטה פרי גליל רווח תפעולי נאה". לדבריו, המפעל נקלע לקשיים רק בגלל החובות של חברת האם ויטה. "גם אנחנו ניהלנו משא ומתן עם המציעים השונים, ומתברר שיש כרגע כמה הצעות רכישה בהחלט סבירות, שניתן באמצעותן להגיע לנוסחה להימשך הפעילות במפעל ולהעסקת העובדים", הוא טען. פרטוק הוסיף כי בשבוע האחרון המפעל הגיע לתפוקה מלאה כדי לספק במועד את ההזמנות.



פרטוק הצביע על חשיבות ויטה פרי גליל לחצור הגלגלית לישובים החקלאים בגליל. "אם המפעל ייסגר, יקפוץ שעור האבטלה בצפון. אני לא רוצה לחשוב מה יקרה אם המפעל ייסגר. על הבנקים להבין שהם יושבים כאן על חבית אבק שריפה חברתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully