וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דקסיה מציג גידול ברווח הנקי

הבנק שבשליטת ממשלות צרפת בלגיה ולוקסמבורג הרוויח אשקתד 58 מיליון שקל ומממן כ-32% מהיקף האשראי של הרשויות המקומיות

בנק דקסיה בוחן בימים אלה מתן אשראי של 646 מיליון שקל ל-81 רשויות המקומיות, לצורך מימון תכנית ההבראה שלהן. מדובר בהצעה של משרד הפנים למימון הבראת הרשויות, שהבנק טרם החליט האם להיענות לה.

מאז 2005 ועד היום, דקסיה העניק אשראי של מעל חצי מיליארד שקל למימון תכניות הבראה של קרוב ל-90 רשויות מקומיות.

במסגרת תוצאותיו השנתיות שהתפרסמו היום, הבנק שבשליטת ממשלות צרפת, בלגיה ולוקסמבורג מגלה עוד, כי סך האשראי הבנקאי לרשויות בישראל היה כ-12 מיליארד שקל, (נכון לסוף 2007).

חלקו של דקסיה באשראי הכולל לרשויות, עומד על כ-32%, (כולל מימון תכניות ההבראה כאמור). על אף אווירת הנכאים במערכת הבנקאות העולמית והמקומית, הבנק הרוויח ב-2008 כ-58 מיליון שקל, המהווים גידול של 26% ביחס לשנה הקודמת.

התשואה על ההון נאה אף היא, ועומדת על כ-11.8%. בנוסף לרשויות המקומיות, דקסיה נותן גם אשראי לציבור. בסך הכל, היקף האשראי של הבנק עומד על 4.4 מיליארד שקל - גידול של 21% לעומת 2007.

החברה האם של הבנק, דקסיה-צרפת, הולאמה בפועל במהלך השנה החולפת, לאחר שנקלעה לקשיים בעקבות השקעות כושלות באג"ח סאבפריים בארה"ב. לדקסיה ישראל אין השקעות כאלה.

ממשלות בלגיה, צרפת ולוקסמבורג הזרימו הון לבנק, ומחזיקות מעל מחצית ממניותיו, דקסיה המקומית, הנסחרת בבורסה בתל אביב, מדווחת כי אין כוונה לסגור את פעילותה, על אף מגמת הצמצום בפעילות הקבוצה בחו"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully