וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיתון מעמיק: המדד המשולב ירד ב-1.2%

בנק ישראל: הירידה החדה במדד החודש, ובחודשים האחרונים, מעידות על גלישת המשק למיתון. ירידה חדה בפדיון ענפי המסחר והשירותים

המדד המשולב למצב המשק בחודש ינואר ירד ב-1.2%. כך פרסם היום בנק ישראל. בהודעת הבנק נכתב, כי הירידה החדה במדד החודש, הירידות בו בחודשים האחרונים, מעידות על גלישת המשק למיתון, שסימנים ראשונים לו ניכרו בנתוני המדד המשולב החל מהרבעון האחרון של 2008.

ההחרפה במצב המשק מצאה ביטויה בירידת מרבית רכיבי המדד ובמיוחד בירידה חדה בפדיון ענפי המסחר והשירותים. לעומת זאת, מדד הייצור התעשייתי רשם עלייה קלה. יצוין כי מדדי ספטמבר-דצמבר 2008 עודכנו מעט כלפי מעלה, בעיקר בעקבות עדכון שביצעה הלמ"ס במדדי היצור התעשייתי של חודשים אלה.

אשר להתפתחות רכיבי המדד: מדד הייצור התעשייתי עלה בדצמבר בשיעור של 0.7%, לאחר ירידה של 0.6% בחודש נובמבר. מדד הפדיון של המסחר והשירותים ירד בדצמבר בשיעור של 6.1%, בהמשך לירידה בו של 1.2% בנובמבר. מדד יצוא השירותים ירד בינואר בשיעור של 2.3% לאחר ירידה חדה של 11.8% בדצמבר. במדד יצוא הסחורות נרשמה ירידה של 0.9% בינואר לאחר ירידה של 7.3% בדצמבר. מדד היבוא ירד בינואר בשיעור של 0.4%, לאחר ירידה חדה של 20% בדצמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully