וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחוסר עבודה? השתתף בקורס בישול אתני וקבל 6,000 שקל

חיים ביאור

19.2.2009 / 16:41

רשימת הקורסים שבהם ניתן להשתתף וליהנות מהתנאים, כוללת את מקצועות המתכת, עיבוד שבבי, בנייה ועוד



מובטלים שנרשמו בלשכת העבודה וישתתפו בקורסים להכשרה מקצועית בתחומים מבוקשים, יזכו למענק שיכול להגיע עד 6,000 שקל. הסכמה בעניין זה הושגה בימים אלה בין משרד התמ"ת למשרד האוצר. תוקף ההחלטה הוא רטרואקטיווי מ-1 בינואר 2009.



על פי ההסכמה, שאושרה אתמול בהליך מהיר בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת, מובטלים המשתתפים בקורסים להכשרה מקצועית יקבלו 2,000 שקל בחודש עבור התקופה שבה הקורס נמשך מעבר לתקופת זכאותם לדמי אבטלה. לדוגמה, אם מובטל זכאי לדמי אבטלה במשך שלושה חודשים אך הוא משתתף בקורס הנמשך חודש אחד לאחר תום תקופת הזכאות, הוא יקבל "מילגה" בסך 2,000 שקל. אם הקורס נמשך חודשיים מעבר לתום תקופת הזכאות לדמי אבטלה, הוא יקבל 4,000 שקל, ואם הקורס מתארך כדי שלושה חודשים מעבר לתום תקופת הזכאות, הוא יקבל 6,000 שקל ­- סכום ה"מילגה" המירבי.



זהו שיפור ראשון בתנאיהם של מובטלים זה שש שנים. ב-2003 החליטה הממשלה, ביוזמת שר האוצר דאז, בנימין נתניהו, להקטין את התמיכה במובטלים על ידי קיצוץ בתקופת הזכאות לדמי אבטלה לאלה שגילם צעיר יחסית. עוד נקבע אז, כי מובטלים הניגשים לקורסים מקצועיים יקבלו רק 70% מדמי האבטלה המגיעים להם. "התוצאה היתה שרבים מהמובטלים העדיפו להימנע מלהשתתף בקורסים הללו", אמר שלום בן משה, מנהל האגף להכשרה במשרד התמ"ת.



רשימת הקורסים המקצועיים שבהם ניתן להשתתף וליהנות מהתנאים החדשים היא מוגבלת וכוללת את מקצועות המתכת, ריתוך, עיבוד שבבי ממוחשב, בנייה, חלק ממקצועות הטקסטיל, תיקוני רכב וגם בישול אתני. לדוגמא, מי שישתתף, למשל, בקורס למזכירות רפואיות לא יהיה זכאי למילגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully