וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל שירותי בריאות כללית: "בתי חולים של הכללית על סף קריסה בגלל תוצאות בוררות הרופאים"

רוני לינדר-גנץ

19.2.2009 / 18:16

הכללית מעסיקה 14 אלף רופאים וספגה נזקים של כ-400 מ' ש' בעקבות החלטת הבוררים להעלות שכר הרופאים ב-25%



בוררות הרופאים, בה נפסק כי הרופאים יקבלו תוספת של 24.2% לשכרם, ממשיכה להעסיק ולהסעיר את מערכת הבריאות: בכנס שקיים היום המרכז הישראלי לניהול, לא חסכו המשתתפים דברי ביקורת נגד החלטת הבוררים והשלכותיה: "תוצאת הבוררות היא הרבה מאוד כסף שישולם תמורת שום דבר פחות או יותר", אמר רביב סובל, סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר.



"ישבו שלושה אנשים וקיבלו סמכות רבה, שהם לא השתמשו בה בכובד ראש. לאור הבוררות הזאת, אם מדינת ישראל רצתה להשקיע בבריאות, היא תוכל לעשות את זה פחות. לצערי, פסק הבוררות לא שימש מנוף לטיפול בסוגיות אחרות כגון תורנות רופאים והמחסור ברופאים".



אלי דפס, מנכ"ל שירותי בריאות כללית המעסיקה הגדולה ביותר של רופאים בישראל (כ-14 אלף), אמר: "גם לפני הבוררות, כל בתי החולים במדינת ישראל לא היו מאוזנים. אחרי הבוררות, בתי חולים של הכללית נמצאים על סף קריסה, בשונה מבתי החולים של המדינה".



לטענת דפס, המדינה דאגה לפצות את עצמה על ההפסדים שנגרמו לה בעקבות הבוררות על ידי העלאת מחירי יום אשפוז – פיתרון שאינו קיים עבור הכללית שנאלצת לשלם יותר עבור אשפוז מבוטחיה. לפי חישובי הכללית, הנזק שנגרם לה כתוצאה מהבוררות הוא כ-400 מיליון שקל – סכום שעליה לספוג, בלא פיצוי מהאוצר. "אנחנו לא סומכים על האוצר ועל המדינה. אנחנו נדאג לעצמנו", אמר דפס.



יוסי כהן, המשנה לממונה על השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר, תקף את ההסתדרות הרפואית: "אנחנו עומדים מול ארגון שיש לו אסטרטגיה לא להסכים לכלום, ושמאופיין בחוסר יכולת להתחייב לשיפור במערכת הבריאות כנגד הנתינה. מבחינת ההסתדרות הרפואית התפיסה הייתה שמקבלים תוספת שכר בלי לתת כלום".



יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר יורם בלשר, לא נשאר חייב: "יהיה קשה מאד לתקן את הנזק שנגרם מכך שהמעסיקים ניצלו את העובדה שהרופאים לא שבתו. אני מודה שככל שהתהליך נמשך, היו רגעים שגם אני פיקפקתי. היו רגעים שמול הכוחניות של אגף התקציבים באוצר עלו בי מחשבות שאולי זה מודל שבאמת לא מתאים למדינת ישראל".



גם ח"כ שלי יחימוביץ (העבודה) תקפה את האוצר: "ההסכמה של הרופאים לא לשבות, ובכך לוותר על הנשק היחיד של העובדים היא לא פחות מהירואית. אני שומעת את האוצר מתלונן פעמים רבות על כך שלמדינה אין כסף. תראו כמה מיליארדים הושקעו במערכה בדרום. למערכה בדרום יש כסף? מערכת הבריאות לא חיונית באותה מידה?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully