וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונפרנס בורד: חזרה לצמיחה ערה בארה"ב רק ב-2010; מדד המדדים הכלכליים עלה חודש 2 ברציפות

סוכנויות הידיעות

19.2.2009 / 18:29

צפי להתמתנות בחומרת המיתון בחודשים הקרובים; פעילות מגזר הייצור באזור פילדלפיה נפלה לשפל של 18 שנים



חולשת כלכלת ארה"ב צפויה להימשך השנה, אם כי חומרת המיתון עשויה להתמתן בחודשים הקורבים, העריכה היום חברת המחקר קונפרנס בורד. מדד המדדים הכלכליים המובילים בארה"ב של קונפרנס בורד עלה בינואר ב-0.4% - עלייה חודשית שנייה ברציפות לאחר עלייה של 0.2% בדצמבר.



החברה ציינה כי עליית המדד בחודשיים האחרונים נרשמה, בין השאר, הודות להזרקות הנזילות העצומות של הבנק הפדרלי. עם זאת, למרות העלייה של המדד בינואר, ממשיכה להירשם חולשה נרחבת בשוקי העבודה והדיור.



"המחצית השנייה של 2009 עשויה להיות בעלת צמיחה אנמית", אמר כלכלן קונפרנס בורד, קן גולדשטיין. "למעשה, חזרה לצמיחה איתנה לא צפויה לפני עיצומה של שנת 2010, גם אם ההתאוששות הממושכת תתחיל כמה חודשים מעכשיו", הוסיף.



עוד בחזית המקרו היום: מדד פעילות מגזר הייצור באזור פילדלפיה בארה"ב צלל בפברואר לרמה של מינוס 41.3 - רמה הנמוכה ביותר מאז אוקטובר 1990 - לעומת מינוס 24.3 בינואר. כך מסר היום הבנק הפדרלי של פילדלפיה.



קריאה של המדד מתחת לרמה של אפס מצביעה על כך שמרבית החברות במגזר הייצור דיווחו על הרעה בתנאים הכלכליים, בעוד שקריאה של המדד מעל לרמה זו משקפת מצב בו מרבית החברות מדווחות על שיפור במצב העסקים. המדד היה מתחת לרמה של אפס ב-14 מתוך 15 החודשים האחרונים.



מוקדם יותר היום, משרד העבודה האמריקאי מסר כי מדד המחירים ליצרן בארה"ב עלה בחודש ינואר ב-0.8%, לראשונה מאז יולי, לאחר שחברות ניסו להעלות מחירים במטרה להגדיל את רווחיהן בתחילת השנה לפני הירידה הצפויה בביקוש.



העלייה במדד המחירים ליצרן הייתה חדה מתחזיות הכלכלנים, שצפו כי מדד המחירים ליצרן יעלה ב-0.4% בינואר, לאחר שנפל ב-1.9% בדצמבר. מדד הליבה, שאינו כולל את מחירי האנרגיה והמזון, עלה ב-0.4% - מעל תחזיות הכלכלנים לעלייה של 0.1%. עם זאת, לעומת ינואר 2008 נפל מדד המחירים ליצרן ב-1% - הירידה השנתית החדה ביותר שלו מאז אוקטובר 2006.



בתוך כך, מספר האמריקאים המקבלים דמי אבטלה זינק לשיא של כמעט 5 מיליון בשבוע שעבר. משרד העבודה מסר היום כי מספר תביעות האבטלה הראשונות נותר בשבוע שעבר ללא שינוי לעומת השבוע שלפני כן, ברמה של 627 אלף. מספר תביעות האבטלה המתמשכות, לעומת זאת, זינק לשיא של 4.99 מיליון - הפעם הרביעית ברציפות בה מספר תביעות האבטלה המתמשכות עולה לרמתו הגבוהה אי פעם.



תחזיות הכלכלנים היו כי תביעות האבטלה הראשונות ייפלו ל-620 אלף. הממוצע של תביעות האבטלה הראשונות בארבעה השבועות האחרונים, הנחשב לתנודתי פחות מהנתונים השבועיים, זינק בשבוע שעבר ל-619 אלף - רמתו הגבוהה ביותר מאז 1982.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully