וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוב הציבורי של בריטניה צפוי לגדול ביותר מ-2 טריליון דולר בעקבות הלאמת RBS ולוידס

נמרוד הלפרן

19.2.2009 / 20:10

עלול להגיע ל-100% מהתוצר המקומי בעקבות שינוי סיווג הבנקים לחברות ממשלתיות



החוב הציבורי של בריטניה צפוי לצמוח בסכום של עד 1.5 טריליון ליש"ט (2.1 טריליון דולר) לאחר שהלשכה הלאומית לסטטיסטיקה של בריטניה (ONS) אישרה היום כי בכוונתה לסווג את הבנקים רויאל בנק אוף סקוטלנד (סימול RBS.L) ולוידס (סימול LLOY.L) - שהולאמו באופן חלקי - בתור חברות ממשלתיות לצורך חישוב החוב הציבורי.



כתוצאה מכך, החוב הציבורי של ממשלת בריטניה צפוי לגדול בהיקף של 1-1.5 טריליון ליש"ט, או סכום שווה ערך ל-70% עד 100% מהתוצר המקומי הגולמי (GDP) של בריטניה. השינוי בסיווג הבנקים ובהיקף החוב הציבורי נכנס רשמית לתוקף באוקטובר שנה שעברה, לאחר שהממשלה הזרימה כספים לבנקים, מסרה ONS.



לפני שינוי סיווג הבנקים, הסתכם החוב הציבורי של בריטניה בחודש ינואר במעט יותר מ-700 מיליארד ליש"ט, או כ-48% מהתמ"ג. ממשלת בריטניה הזרימה 17 מיליארד ליש"ט ללוידס בתמורה לכ-43% ממניות הבנק, והזרימה כ-20 מיליארד ליש"ט לרויאל בנק אוף סקוטלנד עבור נתח של כ-70% ממניות הבנק.



דירוג האשראי המושלם של בריטניה, AAA, צפוי לעמוד במבחן בעקבות המשבר הכלכלי העולמי, בעוד שמדינות אירופיות אחרות דוגמת גרמניה וצרפת יפגינו עמידות רבה יותר, העריכה לפני שבוע חברת דירוג האשראי מודי'ס.



מודי'ס ציינה כי יש להבדיל בין מדינות שונות בעלות דירוג אשראי של AAA על פי מידת יכולתן להתמודד עם המשבר הנוכחי. "דירוג האשראי של בריטניה עומד במבחן משום שהנזק למודל הצמיחה שלה הוא גדול ביותר", העריך הכלכלן הראשי של מודי'ס בשיחת ועידה עם משקיעים ועיתונאים. "עם זאת, לדעתנו, התגובה של מדינות למשבר תהיה בהיקף מספיק כדי לעמוד באתגר", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully