וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף החשאיות במגזר הבנקאי בשווייץ? ארה"ב תובעת את UBS בדרישה לחשוף זהות 52 אלף לקוחות מארה"ב

נמרוד הלפרן

19.2.2009 / 20:56

העריך כספי הלקוחות בשווייץ ב-15 מיליארד דולר; אתמול הסכים הבנק לחשוף שמות של 250 לקוחות ולשלם 780 מיליון דולר



משרד המשפטים האמריקאי הגיש היום תביעה נגד UBS, הבנק הגדול בשווייץ, בניסיון לאלץ את הבנק לחשוף את זהותם של עד 52 אלף לקוחות אמריקאים המחזיקים בחשבונות בנק סודיים בשווייץ. משרד המשפטים ציין כי אזרחים אמריקאים החזיקו בחשבונות בבנק UBS סכום של כ-14.8 מיליארד דולר, נכון לאמצע העשור, זאת על סמך מסמכים של UBS שהוגשו לבית המשפט. לפי דיווחים בתקשורת בשווייץ, סך הנכסים בחשבונות של אמריקאים בשווייץ מוערך ב-20 מיליארד דולר.



התביעה, שהוגשה היום בבית משפט פדרלי בפלורידה, באה יום אחד בלבד לאחר ש-UBS הסכים לשלם קנס של 780 מיליון דולר ולהעביר לידי רשויות המס בארה"ב רשימה של 250 לקוחות אמריקאים של הבנקים, בניסיון למנוע הגשת אישומים נגד הבנק בגין סיוע לאלפי אמריקאים להעלים מס.



העיתונות בשווייץ ביקרה היום את החלטת UBS, וטענה כי ממשלת שווייץ נכנעה ללחץ האמריקאי לשים קץ לסודיות האופפת את מגזר הבנקאות השווייצי. "עבור שווייץ, ההסדר של UBS עם הרשויות בארה"ב הוא בבחינת אסון של ממש למגזר הבנקאי של שווייץ", אמר היום חבר הפרלמנט השווייצי לשעבר, צ'רלס פונקט, לתחנת הרדיו השווייצית סוויס רומנד.



החוק השווייצי אינו רואה בהעלמת מס עבירה על החוק, ואוסר על חשיפת מידע על לקוחות בנקים או את שמותיהם, אלא במקרים שבהם רשויות האכיפה במדינה מעריכות כי הלקוח ביצע עבירה חמורות כמו הלבנת כספים או הונאות מס.



משרד המשפטים האמריקאי מאשים את UBS בקשירת קשר להונאת רשויות המס בארה"ב בכך שסייע ל-17 אלף בעלי חשבונות אמריקאים להסתיר את חשבונות הבנק שלהם בשווייץ מרשויות המס האמריקאיות. המשרד הוסיף כי יבטל את האישומים בתוך 18 חודשים במידה שהבנק השווייצי ישנה את נוהליו וישתף פעולה עם התביעה בארה"ב.



המשבר הפיננסי העולמי גרם להגברת הלחץ על מקלטי מס דוגמת שווייץ, אשר בחשבונות בנקים בה לבדם מופקדים כשליש מהכספים הלא מדווחים בעולם, להפסיק לסייע ללקוחות להעלים מס במדינות אחרות. מחוקקים בארה"ב מעריכים כי כספים של אזרחי ארה"ב במקלטי מס מונעים מרשויות המס האמריקאיות לגבות מסים בהיקף של כ-100 מיליארד דולר מדי שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully