וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים קטעה דיונים כלכליים עם ישראל כמחאה על החלטת הקבינט; המשלחת המצרית נקראה לשוב לאלתר

ג'קי ח'ורי

19.2.2009 / 22:25

החלטת הקבינט הציבה את סוגיית שחרור גלעד שליט כתנאי לכל רגיעה בעזה; בהמשך נמסר: הסיבה טכנית

מצרים הפסיקה היום (חמישי) דיונים בנושא שיתוף פעולה כלכלי עם ישראל שהתקיימו בירושלים, במחאה על החלטת הקבינט להציב את סוגיית שחרור גלעד שליט כתנאי לכל רגיעה ברצועת עזה. המשלחת המצרית שהגיעה לשיחות נקראה לשוב בדחיפות לקהיר. במקביל, דובר משרד החוץ המצרי אמר היום כי ההחלטה היא "מכה למאמצי התיווך המצריים".



חברי המשלחת, אנשי משרד החוץ המצרי שעוסקים בשיתוף הפעולה הכלכלי עם ישראל במסגרת אזורי התעשייה והמסחר המועדפים במצרים, הגיעו היום בבוקר לישראל והיו אמורים להשתתף במספר פגישות במהלך היום.



זמן קצר לאחר תחילת הישיבה קיבל ראש המשלחת המצרית שיחת טלפון משגרירות מצרים בתל אביב ובה התבשר כי התקבלה הנחיה מקהיר להפסיק את השיחות ולשוב מיד למצרים. הנימוק להפסקת השיחות היה מחאה על החלטת הקבינט מיום רביעי. הדיפלומטים המצרים התנצלו והסבירו כי "זו הנחיה מגבוה ואנו חייבים למלא אותה". גורם מצרי סיפר ל"הארץ" כי חברי המשלחת חזרו למצרים כבר בשעות הערב המוקדמות.



ממשרד החוץ נמסר בתגובה כי "אנו מביעים צער על ההחלטה המצרית לעצור את הדיונים הרבעוניים שנערכו היום במשרד התמ"ת בירושלים. מדובר במפגש כלכלי שעצם קיומו הוא אינטרס מצרי לא פחות מאשר ישראלי. ההחלטה הזו שולחת מסר שלילי לאנשי עסקים בישראל, מצרים וארצות הברית שחפצים לקדם את הסחר בין המדינות. אנו תקווה כי דיוני הוועדה יחודשו בהקדם".



אולם בהמשך נראה היה ששני הצדדים מעונינים לצנן את הסערה. בשעות הערב התקשר שגריר מצרים בישראל, יאסר רידה, לבכירים במשרד החוץ בירושלים וציין כי המשלחת הפסיקה את השיחות מסיבה טכנית וחזרה להתייעצויות מקצועיות בקהיר והדגיש כי לא מדובר במחאה פוליטית וכי המשלחת תשוב לדיונים בירושלים כבר בשבוע הבא. במשרד החוץ הביעו שביעות רצון מההודעה המצרית ותקווה לקיים דיאלוג פורה בעתיד.

  • עוד באותו נושא:
  • גלעד שליט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully