וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הכנסת לח"כים החדשים: "תשתקו שלושה חודשים"

צבי זרחיה

20.2.2009 / 7:02

כנסת חדשה



>> "היזהרו מהתקשורת - בהתחלה היא מחממת, אבל אחר כך שורפת", כך ייעצה אתמול יו"ר הכנסת דליה איציק (קדימה) ל-39 חברי הכנסת החדשים, ביום עיון מיוחד שערכה בעבורם הכנסת. "אם תשתקו שלושה חודשים, זה בסדר", הוסיפה. "אסור שיתפסו אתכם בטעות מביכה, כי יזכירו לכם את זה כל הזמן".

עוד אמרה איציק לח"כים: "הציבור לא אוהב לראות כיסאות ריקים במליאה, ובוודאי שלא אוהב לראות חברי כנסת ושרים מנומנמים. כשאתם מפהקים, רואים אתכם ומצלמים זאת", הזהירה. "בכנסת אין פרטיות - אלא בחדרים הפרטיים".



לעומתה, ח"כ מיכאל איתן (ליכוד), שהוא זקן חברי הכנסת ולכן ינהל את ישיבות המליאה עד לבחירתו של יו"ר חדש לכנסת, אינו מתרגש ממיעוט הח"כים במליאה. "כנסת שהכיסאות בהמ מלאים היא כנסת מטומטמת", אמר. "אם הח"כים רוצים ללמוד ולהבין לעומק את כל הצעות החוק הפרטיות שמוגשות, עליהם ללמוד אותן כל השבוע. לא כל אחד צריך להיות מחוקק גדול, ולא צריך שכל הח"כים יבינו את התקנון ואת כל הטריקים".



חברי הכנסת החדשים שהשתתפו ביום העיון קיבלו סקירה מחשב הכנסת, אבי לוי, על תנאי העסקתם, הכוללים משכורת חודשית של 33,259 שקל ורכב צמוד. ביום רביעי, לאחר השבעתם, יקבלו הח"כים את המכונית החכורה, מאחד הדגמים הבאים: שברולט מליבו, פורד מונדיאו או מאזדה 6. עם זאת, לא מדובר במכוניות חדשות, אלא בכלי הרכב המשומשים שיחזירו הח"כים הפורשים.



בעבור כל יום של ישיבה בכנסת יקבלו הח"כים החזר אשל בסך 92 שקל. חבר כנסת שאינו מתגורר בירושלים יוכל לשכור דירה בעיר בעלות של עד 2,800 שקל בחודש, או לישון במלון על חשבון הכנסת. בנוסף, זכאים הח"כים לדמי ביגוד בסך 3,794 שקל בשנה, עיתון יומי חינם והוצאות טלפון. כל ח"כ יקבל גם מכשיר סלולרי עם מספר טלפון חדש, ובהמשך יוכל לשדרג את המכשיר לכזה הכולל גם מחשב כף יד. חברי כנסת שיבקשו לשמור על מספר הטלפון הקודם שלהם, יוכלו לעשות זאת במימון הכנסת.



כל חבר כנסת רשאי להעסיק שני עוזרים פרלמנטריים. כמו כן, הוא זכאי לתקציב בסך 69 אלף שקל בשנה לצורך יצירת קשר עם הציבור ושכירת לשכה מחוץ לכנסת.



היכן יישבו הח"כים? כל חברי הכנסת החדשים (למעט יושבי ראש הוועדות) ישוכנו באגף הישן, המכונה "הילטון". חברי הכנסת הוותיקים יקבלו לשכה באגף החדש "קדמה", שנחנך לפני כשנה. כל לשכה כוללת שני חדרים, מקלחת ושירותים צמודים.



חברי הכנסת קיבלו לידיהם עותק של תקנון הכנסת, קובץ חוקי יסוד וכללי אתיקה. מזכיר הכנסת איל ינון ייעץ להם לקרוא את התקנון יותר מפעם אחת ולהפנים את רוחו. "המחיר על הפרת כללי האתיקה הוא אישי וכבד", אמר.



לפי החוק, בחצי השנה הראשונה לכהונתם יוכלו חברי הכנסת לקבל שכר ממקום עבודתם הקודם. ואולם אסור יהיה להם לפעול כמחוקקים בעניינים הקשורים לתחום עיסוקם הקודם. בתום תקופה זו יהיה עליהם לחסל את עסקיהם ולסיים את עבודתם בשכר. בנוסף, כל הח"כים יחויבו להפקיד אצל יו"ר הכנסת הצהרת הון על נכסיהם.



ביום שלישי ייערך טקס ההשבעה לח"כים החדשים, ולאחר מכן תיערך קבלת פנים ל-1,200 מוזמנים. כל ח"כ יקבל ארבע הזמנות בלבד. הח"כ הטרי דני דנון (ליכוד) אמד כי הוא עסוק בשאלה את מי להזמין, שכן הוא רוצה להזמין גם את החותנת וגם קרובי משפחה אחרים.



הח"כית החדשה אנסטסיה מיכאלי (ישראל ביתנו), שלה שבעה ילדים, הודיעה כי תביא עמה את שלושת ילדיה הגדולים (בני 8, 10, ו-11). מיכאלי אמרה כי להבא יש לבחון הגדלה של מספר ההזמנות הניתנות לח"כים שיש להם הרבה ילדים. "הילדים שביקשו לבוא לטקס הבטיחו להיות ילדים טובים במשך שבוע, סיפרה מיכאלי".



בסיום יום העיון הוזמנו הח"כים למליאת הכנסת כדי לתרגל הצבעות ניסיוניות. אופיר אקוניס (ליכוד) התיישב בכיסאו של ראש הממשלה אהוד אולמרט, מירי רגב (ליכוד) זינקה על כיסאה של יו"ר קדימה ציפי לבני, יריב לוין (ליכוד) תפס את מקומו של יו"ר העבודה אהוד ברק, כרמל שאמה (ליכוד) ישב בכיסאו של יו"ר ש"ס אלי ישי, ומסעוד גנאים (רע"מ-תע"ל) התמקם בכיסאו של השר לענייני גמלאים רפי איתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully