וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וורלד גרופ: הקשיים התזרימיים לא הפריעו לחלוקת בונוסים

אתי אפללו

20.2.2009 / 7:02



>> חברת וורלד גרופ הנסחרת בתל אביב היא אחת החברות הצבעוניות בשוק ההון המקומי. הקבוצה, שעסקה בעבר בעסקי ספנות באמצעות וורלד ספנות, החזיקה לתקופה מסוימת בקופת הגמל גדיש, בהיותה חלק מהקבוצה שרכשה את הקופה מבנק הפועלים, והיתה מעורבת בייזום מכירתה לפסגות. כיום עוסקת וורלד גרופ בנדל"ן ובאנרגיה חלופית. החברה מחזיקה בשתי חברות בנות - ליבנטל ונפקו סטאר.

השבוע שיגרה וורלד גרופ, הנמצאת בקשיים תזרימיים, דיווח לבורסה לגבי בונוסים שנתנה בנובמבר 2008 למנכ"ל וליו"ר הדירקטוריון. הדיווח פורסם בעקבות בקשה של רשות ניירות ערך, וזאת מכיוון שעל מתן הבונוסים דווח בטיוטת תשקיף של החברה, אך לא דווח לבורסה.



על פי הדיווח, אושרו בונוסים בסך 200 אלף שקל למנכ"ל עודד בנימין וליו"ר הדירקטוריון של החברה, על בסיס תוצאות 2008 - בגין מכירת קופת הגמל גדיש, שהקבוצה החזיקה בה למשך זמן קצר קצרה לפני מכירתה לפסגות.



במהלך 2008 כיהנו בוורלד גרופ שני יושבי ראש, רון חשמונאי ואורי רוזין, ושניהם התפטרו. חשמונאי שימש יו"ר בתקופת מכירת גדיש לפסגות. גם חשמונאי וגם רוזין הם בעלי עניין בוורלד גרופ, כך שהענקת הבונוס היתה כרוכה באישור האסיפה הכללית של החברה, אך זו לא התכנסה. בדיווח ציינה וורלד גרופ כי בכל מקרה מתן הבונוסים מתעכב, מכיוון שהחברה מצויה בבעיות תזרימיות, וכי יתקיים דיון מחדש על מתן הבונוסים ועל מועד התשלום שלהם.



אחת משתי החברות הבנות של וורלד גרופ, ליבנטל, שלחה דיווח לבורסה שלפיו היא משנה את שמות החותמים על הדו"חות לרבעון השלישי של 2008. עודד בנימין, מנכ"ל וורלד גרופ ודירקטור בליבנטל, דרש להסיר את שמו מהדו"חות הכספיים של ליבנטל לרבעון השלישי. על פי מצבת ההתחייבויות שפירסמה וורלד גרופ יחד עם דו"חותיה הכספיים לרבעון השלישי של 2008, בשנה הקרובה היא תצטרך להחזיר לבעלי האג"ח (קרן וריבית) 34 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully