וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה תשלם עד 160 אגורות לקוט"ש על חשמל שייוצר בטורבינות רוח זעירות

אבי בר-אלי

20.2.2009 / 7:02



>> חצי שנה לאחר פרסום התמריצים לייצור חשמל עצמי במתקנים סולאריים קטנים מגיע תורה של אנרגיית הרוח: רשות החשמל הודיעה אתמול כי המדינה תבטיח למתקיני טורבינות רוח זעירות (עד 10 קילוואט) תעריף של 160 אגורות לכל קוט"ש שייוצר ויימכר לרשת החשמל, או 125 אגורות לכל קוט"ש שייוצר במתקנים בהיקף 10-50 קילוואט.

העלות הממוצעת של טורבינות רוח סטנדרטית, בצירוף עלויות התקנה, רישוי, מדידות רוח, תפעול גנרטור ותחזוקה, מוערכת ב-7 דולרים לוואט במתקן קטן, או 5 דולר לוואט במתקן גדול יותר.



בכנס אילת-אילות לאנרגיות מתחדשות אמר ראש תחום רישוי ברשות החשמל, משה שטרית, כי ההסדרה המתמרצת תוגבל עד 2016 או עד השגת יעד התקנה של 30 מגה-ואט. החל ב-2011 יופחת גובה התמריצים ב-2% בשנה.



ההסדרה המתמרצת תהיה דומה לזאת של המתקנים הפוטו-וולטאיים הקטנים, שזיכתה את היצרנים בפטור ממס ומרישיון ייצור ונקבעה ביולי 2008 ל-201 אגורות על כל קוט"ש שיימכר לרשת (197 אגורות כיום).



עם זאת, התקנת טורבינות רוח במסגרת ההסדר תחויב בהיתר בנייה, בגלל ההשלכות הבטיחותיות של הצבת תורן ולהבים והפעלת גנרטור. העלות העודפת למשק כתוצאה ממיצוי כל 30 המגה-ואטים מוערכת ב-50 מיליון שקל בשנה, שמשמעותם כיום תוספת של 0.3% לתעריף החשמל. עקרונות ההסדרה יפורסמו לשימוע ציבורי במארס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully