וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבקי השליטה בריטליקס עוררו את מניית החברה שזינקה ב-20%

יעל פולק

20.2.2009 / 7:02

מניית השבוע



>> מאבקי שליטה עוררו את המשקיעים בריטליקס בשבוע האחרון, ומניית החברה זינקה במהלכו ביותר מ-20%. לפני חודש הציעה קרן פימי של ישי דוידי הצעת רכש ל-10% ממניות החברה. ההצעה היתה במחיר של 6 דולרים למניה - ב-6% יותר ממחיר הסגירה של המניה ביום הקודם להצעה בנאסד"ק. מניית החברה, שאיבדה כ-60% בשנה האחרונה, לא הגיבה להצעה בהתלהבות יתרה.

השמועות בשוק היו כי בפימי מעוניינים להגדיל את השליטה כדי לבצע שינויים מהותיים בהנהלה, משום שדוידי רוצה להזיז מכיסאו את מנכ"ל החברה, בארי שקד. שקד חתום יחד בריאן קופר ודוידי על הסכם שליטה בחברה, ואם אחד מהשלושה מעוניין להגדיל את אחזקותיו - עליו להגיש הצעת רכש מיוחדת.



ההערכות הן כי שקד וקופר הם שהובילו את הקרן האמריקאית להציע לבעלי המניות של ריטליקס הצעת רכש של 8 דולרים למניה בתחילת השבוע, כאשר הקרן התעניינה ברכישת מלוא האחזקות (100%) בחברה. המחיר שהציעה הקרן משקף לחברה שווי של 160 מיליון דולר, פרמיה של 32% על מחיר השוק ביום ההצעה.



מקורב לקרן פימי אמר כי "למרות הסיפורים הפיקנטיים על מאבקי שליטה, הקרן לא צריכה לקנות מניות כדי להזיז אנשים, ובכל מקרה אין כל כוונה כרגע להזיז אנשים מתפקידם. הבקשה לרכישת 10% נוספים מהחברה נעשתה כדי להגדיל את הפוזיציה בחברה עם פוטנציאל במחיר אטרקטיווי, כדי להמשיך ולהשביח את החברה".



"לולא חוק החברות רכישת המניות היתה מתבצעת בשוק מבלי ליידע את הציבור. תוך כדי הפנייה של פימי הגיע מכתב, שכמוהו מגיעים רבים, על אפשרות לרכישת 100% מהחברה. רכישה זו מותנה בבדיקות רבות שעדיין לא התבצעו. אילו ההצעה הגיעה בזמנים רגילים היא כלל לא היתה מתפרסמת, אך בגלל המצב הנוכחי היא פורסמה".



כשהוא מתייחס להפסדים על הנייר שספגה פימי בשנה האחרונה, אומר המקורב: "החברה ירדה יחד עם השוק, ומצבה טוב יותר מזה של רוב החברות בשוק. כל עוד המניות לא נמכרו, אין הפסד. להערכתי, כאשר בפימי יחליטו למכור את המניות זה יהיה ברווח. בפימי מעריכים כי החברה שווה 20 דולר למניה. ב-12 השנים האחרונות פימי צדקה במרבית ההערכות שלה. הצעת הרכישה במחיר של 6 דולרים למניה היתה הוגנת, ומחזיקי המניות יכולים לסרב להצעה ולא יקרה דבר. פימי מחזיקה את השליטה בבורד. קיים הסכם שליטה מול המנכ"ל, ואם מישהו ירצה לקנות שליטה של 100% בחברה - הוא יצטרך לשלם מהאוזניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully