וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוסדיים צמאים לאפיקים סולידיים: מקורות גייסה 650 מיליון שקל

אבי בר-אלי

20.2.2009 / 7:02



>> חברת המים הלאומית מקורות השלימה אתמול גיוס של 650 מיליון שקל בהנפקת איגרות חוב למשקיעים מוסדיים שדורגו בידי חברת הדירוג S&P מעלות ב-AAA/stable.

כפי שפורסם ב-TheMarker, מדובר בהרחבת שתי סדרות של אג"ח צמודות מדד שהופצו בסוף 2005 וב-2006: סדרה בעלת משך חיים ממוצע של 6.7 שנים שהונפקה בעבר בריבית של כ-4.7% וכעת הורחבה בריבית של 4.2%; וכן סדרה בעלת מח"מ של 12.7 שנה שהופצה לפני שלוש שנים בריבית של 4.9% ואתמול נסגרה בריבית של 5%.



התשואה ברוטו לפדיון של האג"ח הממשלתיות מסוג גליל הרלוונטיות להשוואה עם סדרות האג"ח שהרחיבה מקורות היא 1.75% ו-2.7% בהתאמה, כך שמדובר על מרווחים של 2%-3% למקורות מול אג"ח ממשלתית.



מקורות תיכננה לגייס 350 מיליון שקל, אך החליטה להרחיב את הגיוס בעקבות ביקושי יתר שהגיעו ל-1.3 מיליארד שקל. עוד נודע כי עם רוכשי האג"ח נמנו חברות הביטוח מנורה, הראל וכלל.



את ההנפקה הובילו סמנכ"ל הכספים של מקורות, אבי גפן, ומנהלת יחידת הגזברות בחברה, לינה לוי-דרגוצקי, באמצעות החתמים - פועלים אי.בי.אי, לאומי ושות' ואייפקס חיתום.



מנכ"ל מקורות, עידו רוזוליו, ציין כי גיוס ההון נדרש למימון תקציב הפיתוח השוטף של מקורות שיסתכם ב-2009 בכ-1 מיליארד שקל וכן להחזר חוב. במסגרת תקציב זה תירשם לראשונה הוצאה בגין פרויקט הקו החמישי לירושלים - הפרויקט הלאומי לשדרוג מערכת הולכת המים לבירה, המוערך ב-2.5 מיליארד שקל.



מעלות אישררה באחרונה את דירוג האג"ח של מקורות לקראת תוכנית גיוסי ההון של החברה לשנים 2009-2010 המוערכת בהיקף כולל של כ-2 מיליארד שקל.



במעלות נימקו את הדירוג הגבוה בהיותה של מקורות חברה ממשלתית ומונופול טבעי בתחום הולכת המים, המחזיק בנתח של 70% מסך אספקת המים בישראל. לדעת מעלות, מקורות מציגה לאורך השנים תזרים חיובי וגבוה מפעילותה השוטפת. את 2007 סיימה החברה ברווח נקי של 210 מיליון שקל והכנסות של כ-3 מיליארד שקל. מ-2003 גייסה מקורות בשוק ההון הישראלי כ-4 מיליארד שקל בשבע סדרות אג"ח שונות, ושמרה לאורך שנים אלה על דירוגה הגבוה.



יו"ר מקורות, אלי רונן, ציין כי היציבות בדירוג האשראי לאורך השנים מעידה על האיתנות הפיננסית של החברה ועל הניהול הכספי שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully