וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יושב עליך חו"ל

מאת רינה רוזנברג

20.2.2009 / 7:02

קולקציית האביב כבר נמכרת בבירות האופנה ? מבחינת הישראלים, המחירים בחו"ל נוחים בהשוואה לשנים קודמות אבל לא תמיד זולים מאשר בישראל ? מומחי אופנה ממליצים היכן כדאי לקנות בניו יורק, לונדון, פאריס ומילאנו ? המשימה: להישאר מעודכנים ולאתר מציאות





>> אחת ההנאות של חובבי אופנה שעושים שופינג בחו"ל היא לשמוע קריאות התפעלות מהסובבים, שסקרנים לדעת איפה נרכשו הפריטים, ולענות בעונג: "זה מחו"ל, זה היה במבצע ושילמתי מחיר מצחיק". לא מעט אנשים שחזרו בתקופה האחרונה מאירופה וארה"ב גילו שמבחינת הישראלים, המחירים מסבירי פנים יותר מתמיד. אסור לשכוח שתקופת הסיילים היתה בשיאה, אבל גם שערי היורו והדולר מול השקל הפכו את מחירי הבגדים שם לאטרקטיוויים.

לא מדובר בהבדלים דרמטיים, במיוחד לאחר שהסתיימו הסיילים והושקה קולקציית האביב. בהשוואה מדגמית שערכנו למחירים ברשת הספרדית זארה נוכחנו לגלות שבספרד, מדינת המקור של הרשת, המחירים נמוכים יותר במידה ניכרת מבישראל; גם בבריטניה, שנחשבת יעד יקר, התגלו מחירים נמוכים מבישראל; ואולם מחירי הבגדים של הרשת במדינות הדולר והיורו לרוב גבוהים יותר מבישראל.



כמובן שקניות בחו"ל הן לא רק עניין של מחיר. רבים יוצאים מישראל עם מזוודה חצי ריקה וחוזרים עם משקל עודף רק בשל חוויית השופינג. "פה בישראל המוכרים מנסים להיות סחבקים וכך להצליח למכור", אומר רמי דימרי, בעלים משותפים בחברת ההפקות פרקסיס, שחזר בשבוע שעבר מברלין. "לעומת זאת, בחו"ל אתה מרגיש שהמוכר באמת דואג לאיך שאתה נראה".



דימרי מספר כי במסגרת הקניות בברלין רכש כמה חליפות של ורסאצ'ה. "סטייליסט צמוד לקח את מידותי והציע לי מגוון פריטים. אם ראיתי שהכיוון לא מתאים, תיקנתי אותו, והוא דאג להביא לי פריטים אחרים. ההרגשה שמישהו מלווה אותך עושה את ההבדל", אומר דימרי.



גם חגית נאור, קניינית ומנהלת מסחרית בגולף, טוענת שהבעיה בישראל היא לא המחירים אלא חוויית הקנייה. נאור, שמתוקף תפקידה מבלה שעות רבות בין חנויות האופנה בחו"ל, מסכמת ששם "הכל מריח טוב יותר ונארז טוב יותר. גם המוכרת נחמדה יותר והאנשים יפים יותר, ובגלל זה אנחנו טיפה יותר מפרגנים לעצמנו בחו"ל".



מלבד חוויית קנייה, אין ספק שהערים הגדולות והאאוטלטים מחוץ לערים מספקים מבחר גדול ומפתה לאלה שחשוב להם להיות מעודכנים ואופנתיים. מרכזי קניות גדולים מאפשרים גם לרכז את הקניות בזמן קצוב.



ארז חגי, מנכ"ל סינטרה גרופ, שחזר באחרונה מברצלונה, נוסע מדי חודשיים-שלושה לחו"ל, בעיקר לאירופה, ומרכז את כל הקניות שלו באחד האאוטלטים הממותגים שיש בהם חנויות של מעצבי-על. "בהתחלה פחדתי מהאאוטלטים", אומר חגי, "אך מהר מאוד הבנתי כי איכות הבגדים שם מצוינת".



כדי שתוכלו להגיע למקומות הנכונים בניו יורק, בלונדון, בפאריס ובמילאנו, התייעצנו עם מבינים באופנה בישראל וגם עם כאלה שחיים בערים הגדולות, הממליצים דורית שדה, דניאלה להבי, רונן חן, דיוויד ששון, אנה חנוכי שוורץ, הסטייליסטית ומבקרת האופנה דורין אטיאס, מפיקת האופנה ב-TheMarker women שירלי גליק, וחגית נאור.



לונדון



1. Primark כלבו המציע פריטים במחירים נמוכים מאוד ואם יש מספיק סבלנות, אפשר לדוג מציאות. מומלץ לבקר שם מוקדם בבוקר ולהימנע מימי חמישי ושישי שבהם המקום הומה אדם.



כתובת: רחוב אקספורד, ליד תחנת מרבל ארץ'.



2. ווסטפילד מרכז קניות חדש ליד תחנת Shephard's Bush עיר לאוהבי השופינג. יש בו כמעט כל מותג שהישראלים אוהבים, והכל תחת קורת גג אחת: H&M, מארקס אנד ספנסר, נקסט, אקססורייז, מנגו, זארה ועוד.



3. Brick Lane רחוב של חנויות מעצבים אנונימיים וחנויות אנדרגראונד שפתוחות בשעות לא קונוונציונליות. יש בו חנויות יד שנייה רבות, חנויות שמשלבות בגדי ספורט ובגדי ערב ועוד. החנויות שייכות למעצבים בתחילת דרכם, ולכן המחירים סבירים יחסית.



4. River Island רשת המציעה את מגוון הטרנדים ובעלת מחלקת אקססוריס מדהימה. המחירים סבירים: גי'נס ב-40 ליש"ט ושמלות ב-35 ליש"ט.



כתובת: רחוב אוקספורד.



5. Topshop החנות בישראל לא קרובה לסדרי הגודל של הרשת האגדית בחו"ל. שלוש קומות של הכל מהכל: די.ג'יי שמנגן מוסיקה מדהימה, בית קפה, נישות של בגדי מעצבים וטרנדים למביני עניין.



6. SELFRIDGES כלבו שעבר מהפך בשנים האחרונות ונהפך לבוטיק של כל סוגי האופנה: אופנת על, אוונגאדר ופריטים לצעירים. ניתן למצוא מציאות של פריטים זולים.



כתובת: רחוב אוקספורד.



7. liberty's כלבו המיועד לאנשים המעוניינים באופנה מיוחדת לשלם יותר. יש במקום מחלקת גברים יוצאת דופן ובה מספרה חווייתית לגברים. המעצבים לא תמיד מוכרים בישראל ואי אפשר למצוא פריטים שלהם אצלנו, כמו ויויאן ווסטווד ופול סמית'.



כתובת: .great Marlborough st



8. Urban Outfitters רשת של בגדי קז'ואל עם אקססוריס לרוב. מתאימה בעיקר לגילאי 20-30.



9. uneqlo רשת יפאנית של מלתחה בסיסית ובה בגדים לא יקרים בצבעים מדליקים.



כתובת: רחוב אוקספורד.



10.חנות הדגל של פול סמית' המעצב הלונדוני הידוע שהכניס את החולצות עם הפסים הצבעוניים לאופנה.



כתובת: שכונת קובנט גארדן.



ניו יורק



1. Old Navy ,Gap ,Banana Republic שלוש רשתות של אותם בעלים הפונות לקהל שונה.



בננה ריפאבליק מחויטת והיקרה מבין השלוש, גאפ הפופולרית מתאימה לכל המשפחה ואולד נייבי מציעה גם היא ביגוד לכל המשפחה במחירים נמוכים יותר ובטווח מידות רחב במיוחד.



2. Intermix רשת של חנויות מעצבים, הכוללת פריטים ייחודיים מקולקציות של כ-20 מעצבי-על.



כתובת: סניף מרכזי במדיסון 1003, שדרה חמישית 125.



3. Century21 כלבו עם מותגי מעצבים במחירים מוזלים. ידוע במציאות ובהנחות גבוהות.



כתובת: רחוב קורטלנד 22.



4. Abercrombie & Fitch חנות המשתרעת על פני ארבע קומות, עם דוגמנים חשופי חזה. הבגדים לא זולים, אך בחנות שבדרום העיר תוכלו למצוא פריטים דומים במחירים נמוכים יותר.



כתובת: 199Water Street, 720 Fifth Avenue



5. Antropologie חנות קונצפט המשלבת וינטג' בסגנון נוסטלגי-פולקלוריסטי. קולקציה רחבה ומגוונת שמאפשרת לשמר סגנון אישי. מקום מושלם למתנות קטנות ופיצ'יפקעס. 40-150 דולר לפריט, ופינת סיילים אטרקטיווית מאוד.



כתובת: west brodway (סוהו)



6. Armani exchange פריטים מבית האופנה של מעצב העל ארמאני, אך לא מהקו העיצובי הראשון. הפריטים במחירים נמוכים יחסית ולעתים יש הנחות.



כתובת: השדרה הראשונה רחוב 51.



7. Loehmann's בגדי מעצבים זולים. חנות שהמלה מציאה לא זרה לה. קולקציות לנשים ולגברים, נעליים, הלבשה תחתונה, תיקים, עניבות ואקססוריז.



כתובת: השדרה השביעית רחוב 16.



8. Jeffry חנות עם אוסף פריטים של המעצבים המובילים בעולם. במיוחד כדאי להתעכב באגף של נעלי הגברים, שחורגות מהשטנץ המוכר.



כתובת: 449 west 14th st



9.shoe חנות נעליים קטנה באזור נוליטה, שבשנים האחרונות התמלא בחנויות מעצבים צעירים ובוטיקים קטנים בסגנון אירופי. החנות מוכרת בעיקר נעליים של מותג cydwok - נעליים בעבודת יד, שמציגות זווית ראייה שונה על עיצוב נעליים.



כתובת: 247 mulberry st



10.Meatpacking District מרכז הבוטיקים המובילים - בוטיק של Alexander McQueen ושל stella McCartney. המחירים עשויים להגיע לארבע ספרות ואין מציאות מתחת ל-100 דולר.



כתובת: 417 ,429 west 14 st



פאריס



1. etam רשת להלבשה תחתונה הפזורה בעיר. ידועה בקולקציות כותנה, אך גם בתחתוני התחרה האלגנטיים לפי המסורת הצרפתית. המחירים סבירים.



2. promod רשת בגדים ואביזרים אופנתיים באיכות טובה לנשים בלבד במחירים לא יקרים.



3. minelli רשת חנויות נעליים לנשים ולגברים שסניפיה פזורים בכל העיר. כל הפריטים עדכניים והמחירים שפויים: הפריט הכי יקר יעלה כ-200 יורו.



4.Kemi רשת לנשים בלבד. מפריטי בייסיק ועד חליפות. מוגדרת כמצוינת באיכות וגם במחירים.



כתובת: רחוב Republiq.



5. Galeries Lafayette הכלבו הכי מפורסם של פאריס המכיל חנויות של מעצבי-על רבים, בוטיקים ומותגים. המחירים לא נמוכים, אבל בדרך כלל יש הנחה של 10% לתיירים המציגים דרכון בקומת הכניסה, ובנוסף, קנייה מרוכזת במקום אחד ביותר מ-175 יורו מזכה בהחזר מע"מ של 12.5%.



כתובת: בולבאר הוסמן 40.



6. Printemps המתחרה של Galeries Lafayette ונמצא באותו הרחוב. מרכז מעצבים, פרטי קז'ואל לנשים ולגברים. תיירים מקבלים 10% והחזר מע"מ.



כתובת: blvd. hausmann 64



7. Le Bon Marche כלבו המציע פריטים של מעצבים ורשתות מותגים מוכרות.



כתובת: 22 Rue Sevres.



8. Losco בוטיק קטן ומיוחד המוכר חגורות עור משובחות ואבזמים בנפרד. הפריטים עדכניים גם אחרי שנים. 40-150 יורו, בהתאם לסוג העור והאבזם.



כתובת: 20 Rue de Sevignev.



9. קולט חנות עם פרטי מעצבים. מקוטלגת כאופנתית וטרנדית המציגה פריטים בטוב טעם צרפתי המתאימים לכל ארוע



כתובת: Honor-213 Faubourg Saint.



10. STAR-G, ריפליי, דיזל, אנרג'י רחוב לחובבי האופנה האורבנית.



כתובת: etienne marcel מאחורי les halles.



מילאנו



1. killah רשת לצעירים במחירים גבוהים יחסית.



2. sisley רשת אופנה לנשים ולגברים בגילאי 25-35. מחירים סבירים. באחרונה הקולקציה מתוחכמת יותר ומתאימה לקהל בוגר יותר.



3. Phard רשת אופנה מחויטת לנשים: חליפות, חצאיות, מכנסיים גבוהים. המחירים יקרים יחסית. מכנסיים מחויטים - 150 יורו.



4. רחוב בואנוס איירס רחוב עם חנויות פרטיות וסניפי רשתות של חנויות לא יקרות במיוחד.



5. רחוב Corso di porta Ticinese מרוכזים בו מותגי הג'ינס והסטריט המובילים וגם חנויות יד שנייה מיוחדות כמו הבוטיק ליד שנייה היקר מאוד Cavalli e nastri, שמחזיק קלסיקות אמיתיות של מעצבי-על מ-1900-1960. UsaLusa, בוטיק יד שנייה פחות יומרני עם שמלות וינטג' צבעוניות ו-Lo Speccio di Alic, חנות יד שנייה פרקטית שבה ניתן למצוא מגוון ג'ינסים ופריטים מעור.



6. dsquared פריטים של המעצבים Dean&dan המחירים יקרים מאוד, אבל שווה לקפוץ רק כדי לראות איך האנשים מתלבשים ואיך הם מגהצים את כרטיס האשראי. חוויית אופנה אולטימטיווית מבחינת עיצוב הפנים של החנות.



כתובת: 4 Via verri



7. 10 corso como קומפלקס ענק המשתרע על פני שלוש קומות, שבו לצד גלריה, חנות ספרים ובית קפה גם חנות בגדים לגברים ולנשים, שאליה נכנסים הפריטים הנחשבים ביותר של מעצבי העל, חלקם קלסיים וחלקם טרנדיים. אין שני מוצרים זהים.



כתובת: רחוב קורסו קומו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully