וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנליסטית מרדית ויטני התפטרה מבית ההשקעות אופנהיימר - תקים חברה חדשה

מאת אשר שכטר

20.2.2009 / 7:02

ויטני, בת 39, עבדה באופנהיימר במשך 15 שנה והתפרסמה כשצפתה את ההפסדים והמחיקות במגזר הפיננסים; תקים חברת ייעוץ עצמאית



>> מרדית ויטני, אנליסטית הבנקאות של בית ההשקעות אופנהיימר, שהתפרסמה כאשר חזתה בסוף 2007 את מחיקות הענק של סיטי (לשעבר סיטיגרופ) והובילה לתחילת הנפילה במניית החברה, התפטרה מתפקידה באופנהיימר במטרה לפתוח חברת ייעוץ משלה, שתישא את שמה ותיקרא מרדית ויטני אדווייזורי גרופ.



ויטני, בת 39, עבדה באופנהיימר במשך 15 שנה והחלה את הקריירה שלה כאנליסטית לשוקי הנפט והגז. ב-1995 עברה לסקר את מגזר הפיננסים והיתה בין הראשונות להזהיר מפני ההפסדים הקשים שיספגו הבנקים בעקבות קריסתו של שוק הדיור בארה"ב. באוקטובר 2007, בשלביו המוקדמים של משבר האשראי, חזתה ויטני כי ענקית הפיננסים סיטי תיאלץ לחתוך את הדיווידנד למשקיעים, להדיח את המנכ"ל דאז צ'רלס פרינס ולגייס הון בסך 30 מיליארד דולר בשל מחיקות ענק בסך מיליארדי דולרים, הקשורות לחשיפתה לשוק הסאבפריים. תחזיותיה לגבי החברה התגשמו בתוך שלושה חודשים.

התחזית של ויטני הובילה לנפילה של עשרות אחוזים במניית סיטי ולאיומים על חייה מצד משקיעים זועמים, שהפסידו כסף עקב הנפילה במניית החברה. מאז נאלצה סיטי לחתוך את הדיווידנד לפני למניה ולהזדקק לשתי חבילות סיוע בסך 52 מיליארד דולר מהממשל האמריקאי, בנוסף לערבויות ממשלתיות בסך 300 מיליארד דולר לנכסיה המסוכנים, זאת כדי למנוע את קריסתה לאחר שרשמה הפסדים בסך 20 מיליארד דולר עקב משבר האשראי העולמי.



הלקוחות ילכו אחריה



"לאף אחד לא היה את האומץ לכתוב את מה שאני כתבתי", אמרה אז ויטני, הנשואה למתאבק ג'ון לייפילד (JBL), לשעבר אלוף ה-WWE. מאז נהפכה ויטני לאחת האנליסטיות המבוקשות בעולם ואף הוכרזה כאחת מ-50 הנשים החזקות בעולם על ידי המגזין "פורצ'ן" בינואר והמשיכה לבקר בחריפות את סיטי ובנקים אחרים, בהם בנק אוף אמריקה ומריל לינץ'.



עם ההסלמה במשבר האשראי המשיכה ויטני לשמור על דעות פסימיות בנוגע למגזר הבנקאי. בראיון שהעניקה בדצמבר לערוץ חדשות הפיננסים CNBC העריכה ויטני כי המשבר הפיננסי יימשך בין 18 ל-36 חודשים נוספים, בשל המשבר הכלכלי העולמי, שיקשה על הבנקים להתאושש.



בראיון לעיתון "פייננשל טיימס" אמרה ויטני כי החלטתה לפתוח חברת ייעוץ אינה אומרת שלהערכתה מגזר הבנקאות הגיע לתחתית. "יש עוד דברים רבים שצריך לעשות לפני שמצב מערכת הבנקאות ישתפר", אמרה ויטני, והוסיפה כי לא תעבוד עבור הבנקים שאותם סיקרה כאנליסטית, אך ציינה כי להערכתה חלק מלקוחות אופנהיימר יעברו אתה לחברה החדשה. "יש הזדמנויות רבות במתן ייעוץ לבנקים. אחרי שניתחתי את החורבן של מגזר הבנקאות בשנתיים האחרונות, אני מקווה כעת לשחק תפקיד בבנייתו מחדש", אמרה. ויטני צפתה כי החודש יהיו שינויים נרחבים במגזר הבנקאות האמריקאי, בהם מיזוגים בין בנקים והיעלמות של אחרים.



ויטני ביקרה בחריפות לא רק את הבנקים, אלא גם את צעדי הממשל לשיקום מערכת הבנקאות, במיוחד את תוכנית הסיוע לנכסים בעיתיים (TARP). בינואר ביקרה ויטני בחריפות את תוכניתו של הממשל האמריקאי להקים בנק רע (Bad Bank), שירכוש נכסים בעיתיים מבנקים, בטענה כי המהלך לא יקל על משבר האשראי ולא יגרום לבנקים להגדיל את היקף ההלוואות שהם מעניקים. ויטני ביקרה גם את ההגבלות שהטיל ממשל אובמה על שכר הבכירים בבנקים, וטענה כי על חברות הפיננסים לא לוותר על הבונוסים השנתיים כדי למנוע מעובדיהן לעזוב לטובת חברות אחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully