וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות: ויטה פרי גליל עומדת להיסגר

מאת חיים ביאור ועמירם כהן

20.2.2009 / 7:02

החקלאים הסכימו להסדר הנושים של ויליגר תעשיות, אך הבנקים מתנגדים לכל הצעות הרכישה שהוגשו. יו"ר מרחב הגליל העליון בהסתדרות: "הבנקים יושבים על חבית אבק שריפה חברתית"



>> מפעל פרי גליל בחצור הגלילית נמצא על סף סגירה ופיטורים של כל 500 עובדיו - כך העריכו אמש בהסתדרות בעקבות הודעתו של רו"ח דייב גל, הנאמן מטעם בית המשפט על הסדר הנושים של החברה. גל הודיע לבית המשפט ולבאת כוחם של עובדי המפעל, עו"ד גלילה הורנשטיין, כי הבנקים לא הגיעו להסכמה בנוגע להסדר הנושים שגיבש, וכי הם מתנגדים לכל שלוש ההצעות שהוגשו לרכישת החברה.

ויטה פרי גליל, העוסקת בייצור שימורי ירקות, מצויה בחובות גדולים לבנקים, לספקים ולחקלאים.



בהסתדרות מעריכים כי נציגי הבנקים לאומי ודיסקונט ימסרו את התנגדותם להצעות הרכישה בדיון שיתקיים ביום שלישי בבית המשפט המחוזי בחיפה, ויבקשו מבית המשפט לפתוח בהליך של כינוס נכסים למפעל. משמעותו של צעד כזה, לפי ההסתדרות, היא סגירת המפעל ופיטורי עובדיו - מבלי להסדיר את העניין של תשלום החובות לעובדים.



לפני כחודש וחצי הגישו לאומי ודיסקונט לבית המשפט המחוזי בחיפה בקשה לכינוס נכסיה של ויטה פרי גליל, בשל חובות של כ-170 מיליון שקל שצברה החברה לבנקים. בדיון בבית המשפט הוסכם, על דעת כל הצדדים לרבות ההסתדרות ונציגות העובדים, כי בשלב זה לא ייכנס המפעל להליך של פירוק וכינוס, ויתנהל משא ומתן עם רוכשים פוטנציאליים. בית המשפט מינה נאמנים במטרה לשמור את המפעל כעסק חי ולקבל הצעות רכישה.



בשבוע האחרון הגישה חברת ויליגר תעשיות, שבשליטת חברת נטו, הצעה להסדר נושים שהתקבלה על ידי החקלאים. ויליגר הסכימה לשלם לחקלאים בפריסה את מלוא הסכום שחייבת להם ויטה בגין אספקת תוצרת חקלאית ב-2008 - 28 מיליון שקל. הסדר זה היה מאפשר את המשך קיומה של ויטה כעסק חי. ואולם הבנקים עיכבו את תשובתם, ולבסוף דחו את ההצעה.



יו"ר מרחב הגליל העליון בהסתדרות, יונה פרטוק, אמר אמש: "צעדם של הבנקים מעורר תמיהה, שהרי החברה מציגה רווח תפעולי נאה. בשבוע האחרון אף הגיע המפעל לתפוקה מלאה כדי לספק במועד את ההזמנות". לדבריו, המפעל נקלע לקשיים רק בגלל החובות של החברה האם ויטה. "ניהלנו מו"מ עם המציעים השונים, ומתברר שיש כרגע כמה הצעות רכישה סבירות בהחלט, שיאפשרו את המשך פעילותו של המפעל והעסקת עובדיו", אמר.



פרטוק הדגיש את חשיבותה של ויטה פרי גליל לחצור הגלילית וליישובים החקלאיים בגליל. "אם המפעל ייסגר, יזנק שיעור האבטלה בצפון", הזהיר. "על הבנקים להבין שהם יושבים כאן על חבית אבק שריפה חברתית - אני לא רוצה לחשוב מה יקרה אם ויטה פרי גליל ייסגר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully