וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעות הרכש מעוררות את המשקיעים בריטליקס: מניית החברה זינקה ב-20% בשבוע האחרון

יעל פולק

20.2.2009 / 8:36

גורם המקורב לפימי: "הקרן לא צריכה לקנות מניות בכדי להזיז אנשים מתפקידם"


מאבקי שליטה עוררו את המשקיעים ב בשבוע האחרון ומניית החברה זינקה בלמעלה מ-20%. לפני חודש הציעה קרן פימי של ישי דוידי הצעת רכש ל-10% ממניות החברה (כשהיא כבר בעלת השליטה העיקרית בה ומחזיקה ב-17% ממנה). ההצעה היתה במחיר של 6 דולרים למניה - מחיר הגבוה ב-6% ממחיר הסגירה של המניה ביום הקודם להצעה בנאסד"ק. מניית החברה שאיבדה כ-60% במהלך השנה האחרונה, לא הגיבה להצעה בהתלהבות יתרה.

השמועות בשוק גרסו כי בפימי מעוניינים להגדיל את השליטה על מנת לבצע שינויים מהותיים בהנהלת החברה הבכירה. על פי ההערכות, דוידי רצה להזיז מכסאו את מנכ"ל החברה, בארי שקד, החתום יחד בריאן קופר ודוידי על הסכם שליטה בחברה, ואם אחד מהשלושה מעוניין להגדיל את אחזקותיו- עליו להגיש הצעת רכש מיוחדת.

ההערכות הן כי שקד וקופר, שייסדו יחד עם ריטליקס ב-82', הם שהובילו את הקרן האמריקאית להציע לבעלי המניות של ריטליקס הצעת רכש של 8 דולרים למניה בתחילת השבוע, כאשר הקרן התעניינה ברכישת מלוא האחזקות (100%) בחברה. הפעם הגיבו בעלי המניות בהתלהבות, ובמהלך השבוע האחרון הוסיפה המנייה יותר מ-20%. המחיר אותו הציעה הקרן משקף לחברה שווי של 160 מיליון דולר, שמהווה פרמיה של 32% על מחיר השוק ביום ההצעה.

גורם המקורב לקרן פימי אמר אתמול כי "למרות הסיפורים הפיקנטיים על מאבקי שליטה, הקרן לא צריכה לקנות מניות בכדי להזיז אנשים ובכל מקרה כרגע אין שום כוונה להזיז אנשים מתפקידם. הבקשה לרכישת 10% נוספים מהחברה נעשתה על מנת להגדיל את הפוזיציה במחיר אטרקטיבי בחברה עם פוטנציאל, על מנת להמשיך ולהשביח את החברה".

"לולא חוק החברות רכישת המניות היתה מתבצעת בשוק מבלי ליידע את הציבור. תוך כדי הפנייה של פימי, הגיע מכתב, שכמוהו מגיעים רבים, על אפשרות לרכישת 100% מהחברה - רכישה שמותנית בבדיקות רבות שטרם התבצעו. אם ההצעה היתה מגיעה בזמנים רגילים, היא כלל לא היתה מתפרסמת, אך בגלל המצב הנוכחי פורסמה ההצעה".

כשהוא מתייחס להפסדים על הנייר אותם ספגה פימי בשנה האחרונה, אומר אותו גורם כי "החברה ירדה יחד עם השוק, ומצבה טוב יותר מזה של רוב החברות בשוק. כל עוד המניות לא נמכרו, אין הפסד - ולהערכתי כאשר בפימי יחליטו למכור את המניות זה יהיה ברווח".

"בפימי מעריכים כי החברה שווה 20 דולר למניה, זה לא אומר שזה נכון, אך ב-12 השנים האחרונות פימי צדקה במרבית ההערכות שלה. הצעת הרכישה במחיר של 6 דולר למניה היתה הוגנת, ומחזיקי המניות יכולים לסרב להצעה ולא יקרה כלום- פימי מחזיקה את השליטה בבורד, קיים הסכם שליטה מול המנכ"ל ואם מישהו ירצה לקנות שליטה של 100% בחברה - הוא יצטרך לשלם מהאוזניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully