וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כונס הנכסים במקרה ההונאה של סטנפורד עלול להזדקק לעשור כדי להשיב לקורבנות את כספם

סוכנויות הידיעות

20.2.2009 / 8:52

בבעלות סטנפורד צי מטוסים בשווי 100 מיליון דולר, מסעדות, יאכטה ואפילו אי בקאריביים



ראלף ג'נוויי, עורך הדין אשר מונה על ידי בית המשפט בארה"ב כדי לכנס נכסי הבנק של המיליארד ר. אלן סטנפרורד באינטיגואה, עלול להזדקק לעשור כדי לשלם לכל קורבנות ההונאה לכאורה שביצע המיליארד הטקסני, כך דיווחה בלומברג. לפי החשדות, סטנפורד מעורב בהונאה בסדר גודל של 8 מיליארד דולר.



פרק הזמן הממושך הוא תוצאה של התפקיד המורכב אותו לקח ג'נוויי על עצמו, אשר עשויה להיות משרת כינוס הנכסים השניה במורכבותה בהיסטוריה. הראשונה תהיה מרשת כינוס הנכסים בפרשת הונאת הפונזי של חברת ההשקעות של ברנרד ל. מיידוף - כך אמר כורך הדין מייקל גולדברג מחברת אקרמן סנטרפיט לבלומברג.



"מיידוף וסטנפורד הם שני המקרים המורכבים ביותר ביחס לגודל ההונאה, ויהיה קשה מאוד לכנס נכסי החברות המעורבות", אמר גולדברג, אשר ניהל 30 תיקים של הונאות פונזי, ואשר אין לו קשר לא לפרשת מיידוף ולא לסטנפורד. גולברג הוסיף: "יש למקרים האלה גם נגיעה בינלאומית. הונאת פונזי טיפוסית אינה בינלאומית".



בית המשפט בארה"ב העניק לג'נוויי, המתמחה במשפט ניירות ערך, את הרשות להחרים את מחשביו של סטנפורד, לדרוש מסמכים ולזמן עדים.



הונו של המיליארדר הטקסני מוערך בכ-2 מיליארד דולר. סטנפורד הוא הבעלים של צי מטוסים בשווי 100 מיליון דולר, והוא התגורר בעבר בטירה בפלורידה. בבעלותו גם יאכטה מפוארת, לפי מסמכים שהוגשו לבית המשפט בשנת 2008, בתביעת תשלומי מזונות שהוגשה על ידי אמם של שני בניו של סטנפורד - לואיז סייג' סטנפורד, אשר מעולם לא נישאה לסטנפורד.



בבעלותו של סטנפורד בנקים במדינות שונות וחברות ברוקראז'. בנוסף, בבעלות המיליארדר הטקסני מסעדות, ונכסי נדל"ן הכוללים אי שלם בקאריביים, לפי מסמכי המשפט מ-2008.



לאחר שטסנפורד ובת זוגו נפרדו בשנת 2005, שילם 850 אלף דולר בשנה בעלויות דיור, מזון ובתי ספר פרטיים לשני ילדיו. הסכום נועד גם כדי לשמור על רמת החיים היוקרתית של האם והילדים, לפי מסמכי בית המשפט.



בין יתר ההטבות ששילם לבת זוגו לשעבר: מכונית יוקרתית ונהג 24 שעות ביממה, כדי להסיע את הילדים לאן שרצו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully