וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי: צפוי תיקון לעליות שראינו לאחרונה; הפועלים: הציפיות לצמיחה נמוכה יעיבו על שוק המניות

טל לוי

20.2.2009 / 9:23

שוק המניות הישראלי התנתק מהמגמה השלילית השולטת בעולם בשל מצבו הטוב של המשק הישראלי ביחס לעולם


"בטווח הקצר צפוי תיקון לעליות שראינו לאחרונה, זאת בשל נתוני מקרו ומיקרו שליליים ולאור ירידות השערים בעולם. התאוששות צפויה רק לקראת הרבעון הרביעי של 2009" כך כותבים הבוקר בבנק לאומי.

בבנק הפועלים מציגים עמדה דומה וכותבים כי ריבוי האינדיקטורים השליליים בחודשים האחרונים, לצד הציפיות לצמיחה נמוכה ברבעונים הקרובים, צפויים להמשיך ולהעיב על שוק המניות בישראל. סיכון נוסף העומד לשוק המקומי נגזר, למעשה, מהסיכונים שבשוקי ההון העיקריים בעולם, בשל השפעתם הישירה לאורך זמן על מגמות המסחר בשוק ההון המקומי.

"אנו מעריכים, כי רמת הסיכון בשוק המניות המקומי עודנה גבוהה, ולכן אנו נמנעים מלהמליץ בשלב זה על הגדלת המרכיב המנייתי כל עוד לא נראה מפנה במצב המקרו כלכלי של המשק המקומי" כותבים שם.

בלאומי אומנם מעריכים כי חברות רבות נסחרות במחירים המשקפים ערך נמוך מערכן הכלכלי. יחד עם זאת, רמת הסיכון הכרוכה בהשקעה במניות עודנה גבוהה. בטווח הקצר תושפע התנהגות השוק המקומי מנתוני מאקרו ומיקרו שהשפעת ההאטה העולמית ניכרת בהם וכן מעוצמת הפחד בשווקים. בשל התנודתיות הרבה, אין השוק מתאים ללקוח שונא סיכון או לזה שיידרש לכספו בטווח הקצר.

גם בבנק הפועלים כותבים כי ירידות השערים של החודשים האחרונים הביאו את מחיריהן של מניות רבות לרמות אטרקטיוויות להשקעה בטווח הארוך, אך זאת רק למשקיעים ארוכי נשימה וסבלניים, אשר יהיו מוכנים לסבול את תנודתיות השערים החריפה בטווח הקצר והבינוני.

ההתנתקות של המסחר בשוק המניות המקומי מהמגמה השלילית השולטת בשווקים מעבר לים נמשכה גם השבוע, וביתר שאת. כך, בעוד שבשווקי המניות בחו"ל התאפיין המסחר בירידות שערים חדות, זה המקומי התאפיין במגמה מעורבת.

חלק מהאיתנות הזו, ניתן לייחס להערכות כי המשק הישראלי נכנס אל המשבר העולמי במצב טוב יחסית, וכי הפגיעה בכלכלה המקומית הינה מוגבלת בהיקפה. תמיכה לכך ניתן היה למצוא בדו"ח שפירסמה השבוע קרן המטבע העולמית. לדעת הקרן, למרות שהמשבר בכלכלה הישראלית הינו מיובא, מדיניות כלכלית נכונה של הממשלה ובנק ישראל עשויה לסייע לה לצאת מהמשבר בקלות רבה יותר מאשר במדינות אחרות.

הקרן צופה כי הצמיחה בכלכלה המקומית תהיה ב-2009 חיובית ותגיע לכ-0.5%, לעומת תחזית בנק ישראל לצמיחה שלילית של כ-0.2%. עוד צופה הקרן, כי ב-2010 כבר תורגש התאוששות מסוימת, והצמיחה בכלכלה המקומית תעמוד במהלכה על כ-2.5%. זאת, לעומת הערכות בנק ישראל לשנה זו שעומדות על כ-2% בלבד.

בשוק הסולידי, מעריכים בלאומי כי למשקיעים המחפשים כיום תשואות אטרקטיוויות בשוק איגרות החוב יש לקחת בחשבון כי אלו ניתנות להשגה בעבור נטילת סיכון גבוה יחסית. "מהלך ירידת התשואות שחל לאחרונה באיגרות הממשלתיות ובפרט באלו הארוכות הביא לעלייה משמעותית בסיכון הכרוך בהשקעה בהן. משקיעים שאינם מעוניינים להגדיל את חשיפתם לסיכון נאלצים כיום להסתפק ברמת תשואות נמוכה ביותר" כותבים שם.

בבנק הפועלים ממליצים להשקיע במק"מ שמציע תשואה של 0.96% לשנה – וזאת בשל ההערכה כי הריבית צפויה להמשיך לרדת ולהשאר נמוכה מספר חודשים. הגילונים – איגרות המציעות ריבית משתנה – אינם מומלצים. איגרת החוב השקליות בעלות משך חיים ממוצע של 4 שנים מומלצות להשקעה בשל רכישות בנק ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully