וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל בנק אוף אמריקה זומן לחקירה על ידי התובע הכללי של ניו יורק בפרשת הבונוסים למריל לינץ'

סוכנויות הידיעות

20.2.2009 / 10:14

התובע הכללי בוחן בימים אלה מדוע הוקדמו תשלומי הבונוסים לבכירי מריל לינץ' לימים שלפני המיזוג



קנת לואיס, מנכ"ל בנק אוף אמריקה, זומן לחקירה על ידי התובע הכללי של ניו יורק אנדרו קואומו, אשר חוקר אם הבנק האמריקאי הטעה את המשקיעים בנוגע לרכישת בנק מריל לינץ' – כך אמר מקורב לפרשה לסוכנות הידיעות בלומברג.



בינואר זימן קואומו לחקירה את המנכ"ל לשעבר של מריל לינץ', ג'ון תיין, במסגרת בחינה של החלטתו המפוקפקת של בנק ההשקעות לחלק לבכירים בונוסים בהיקף של מיליארדי דולרים ימים ספורים לפני רכישת מריל לינץ' על ידי בנק אוף אמריקה.



"העובדה כי נראה שמריל לינץ' הקדימו את מועד תשלום הבונוסים לפני המיזוג עם בנק אוף אמריקה מדאיגה בלשון המעטה ודורשת חקירה נוספת", נאמר בהודעה שפירסם קואמו בינואר. משרד התובע הכללי גם זימן לחקירה את המנהל האדמיניסטרטיווי של בנק אוף אמריקה, ג'יי סטיל אלפין.



כמו כן הודיע משרד התובע הכללי של ניו יורק כי פתח בחקירה בנוגע למדיניות השכר לבכירים של בנקים ומוסדות פיננסים אחרים שקיבלו סיוע מהממשל מכספי תוכנית החילוץ למגזר הפיננסי בסך 700 מיליארד דולר (TARP).



באמצע ינואר, פחות מחודש לאחר רכישת מריל לינץ' על ידי בנק אוף אמריקה, פוטר תיין מבנק אוף אמריקה על ידי מנכ"ל הבנק, קן לואיס, לאחר שפרשת הבונוסים עלתה לכותרות. עם זאת, פורסם באותם ימים כי לבנק אוף אמריקה היה חלק בהחלטה השערורייתית של מריל לינץ' לשלם לעובדים בונוסים בהיקף של 4 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2008, הרבעון בו הפסיד בנק ההשקעות 15 מיליארד דולר.

לואיס, מנכ"ל בנק אוף אמריקה, החליט להדיח את תיין בינואר לאחר שאמונו במנכ"ל מריל לינץ' התערער. המתח בין שני המנכ"לים התגבר מאמצע דצמבר, כשהיקף ההפסדים של מריל לינץ' החל להתבהר. להחלטתו של לואיס להדיח את תיין תרמה גם העובדה כי תיין מיהר לחלק בונוסים לפני השלמת המיזוג, ואף ביקש לעצמו בונוס גדול ל-2008 על כך שהצליח למכור את מריל לינץ' לבנק אוף אמריקה ולהציל את מריל לינץ' מגורל דומה לזה של ליהמן ברדרס - אף שלבסוף חזר בו מבקשה זו בעקבות התנגדות הדירקטוריון.



מריל לינץ' סיים בתחילת ינואר את דרכו כחברה עצמאית, 95 שנים אחרי הקמתו, לאחר שבנק אוף אמריקה השלים את רכישתו תמורת כ-33 מיליארד דולר במניות. בנק אוף אמריקה הודיע במקור על רכישת מריל לינץ' ב-15 בספטמבר, שעה אחת בלבד לפני פשיטת הרגל של ליהמן ברדרס, ובכך חמק מריל ככל הנראה מגורל דומה. העסקה הוערכה אז ביותר מ-50 מיליארד דולר, אולם שווייה נפל בהמשך לאחר שמחיר מניית בנק אוף אמריקה נחתך בחצי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully