וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מידרוג מציבה לאקספון אופק דירוג שלילי: החברה מתקשה להציג צמיחה בפעילות בארה"ב

יובל מעוז

20.2.2009 / 10:10

לאקספון אג"ח בהיקף של 87.8 מיליון שקל בעל דירוג 3A


חברת דירוג האשראי מידרוג הציבה אופק דירוג שלילי לדירוג האג"ח של חברת . לחברה יש אג"ח בהיקף של 87.8 מיליון שקל בעל דירוג 3A, הנסחר בתשואה של 12.3%. אופק דירוג שלילי מעיד על אפשרות להורדת דירוג.

מידרוג מסבירה את המהלך בעלייה ברמת הסיכון בה פועלת אקספון, הנובעת מהתחזקות המיתון בארה"ב והאיום שהוא מציב על עסקיה בעיקר מול המגזר העסקי. מידרוג מציינת כי הפעילות בארה"ב הינה פעילות הליבה של החברה.

מידרוג מציינת כי אקספון מתקשה להציג צמיחה בפעילות הליבה, וכמו כן, לחברה חשיפה מטבעית על האג"ח צמוד המדד ביחס לדולר - מטבע הפעילות העיקרי שלה.

הגורמים שיכולים להוביל להורדת הדירוג הום היעדר צמיחה בהיקף הפעילות, שחיקה תוך הרעה בתזרימי המזומנים, והרעה במצב הנזילות והגמישות הפיננסית, לרבות שינויים בתנאי מסגרות האשראי.

מנגד מציינים במידרוג כי החברה מציגה "יציבות יחסית בתוצאות הכספיות, חרף תהליך מיזוג פעילות מורכב שליווה אותה בשנה החולפת מאז רכישת חברת הבת NTS". דירוג החברה נתמך בשיפור מעמדה הסקי בעקבות רכישת NTS, באסטרטגיה ממוקדת רווחיות וביחסי כיסוי חוב סבירים למאפייני פעילותה.

אקספון היא חברה דואלית, העוסקת באספקת שירותי תקשורת בינלאומית בישראל ובחו"ל. החברה נסחרת כיום לפי שווי של 42 מיליון שקל, ונמצאת בשליטת אברהם קינן (18.4%), ניל גגנון (17.5%) וסקוט ריצ'רד (14.4%).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully