וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא ארה"ב אובמה ופוליטיקאים נוספים יעבירו את התרומות שקיבלו מסטנפורד לצדקה

רויטרס

20.2.2009 / 10:27

אובמה יתרום 4,600 דולר שקיבל מכספו של סטנפורד; ג'ון מקיין ישיב 28,150 דולר לסטנפורד


נשיא ארה"ב ברק אובמה ובכירים נוספים מהממשל התחייבו לתרום לצדקה את התרומות שהם עצמם קיבלו מהמיליארדר הטקסני ר. אלן סטנפורד, המואשם בהונאת ענק בשווי 8 מיליארד דולר.

סטנפורד, אשר היה חדש יחסית לעולם הפוליטיקה בוושינגטון, חילק כמות נכבדה של תרומות לשני צידי הקשת הפוליטית במהלך העשור האחרון, לפי מסמכים רשמיים. המרכז לפוליטיקה קשובה בארה"ב, גוף העוקב אחר תרומות לפוליטיקאים, דיווח כי מטה אובמה קיבל מסטנפורד, מוועדת הפעולה מטעם סטנפורד או מעובדיו ובני משפחתו סכום של 31,750 אלף דולר.

נציג מטעם ממשל אובמה אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי 4,600 דולר שנתקבלו מהונו הפרטי של סטנפורד כדי לתמוך בקמפיין של אובמה נתרמו לצדקה. יתרת 27,150 דולר לא ייתרמו בגלל ש"אין שום ראיה לכך שאותן תרומות מאנשים ברחבי המדינה ניתנו מכספו או בשמו של סטנפורד", נאמר מטעם אובמה.

הסנטור ביל נלסון ממפלגת הדמוקרטים בארה"ב היה הפוליטיקאי שקיבל את התרומה הגדולה ביותר מצד סטנפורד - 45,900 דולר מאז שנת 2000. "הסנטור רוצה להעביר כל אגורה שחוקה הקשורה לסטנפורד לצדקה או להשתמש בסכום כדי לסייע לקורבנות של האיש הזה", כך נכתב בהודעה מטעם משרדו של נלסון. נציגי ממשל נוספים פרסמו הודעות דומות.

ג'ון מקיין, המועמד הרפובליקני שהפסיד בבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2008, אמר כי ישיב לסטנפורד את כל תרומותיו מאז שנת 2000, שמסתכמות ב-28,150 דולר.

אתמול נודע כי המיליאדר סטנפורד לא שילם מסים בסך מאות מיליוני דולרים בשנתיים האחרונות ותרם לפחות 7.2 מיליון דולר לגורמים פוליטיים במפלגה הדמוקרטית ובמפלגה הרפובליקנית ב-10 השנים האחרונות.

לפי רישומי המס לא שילם סטנפורד מסים פדרליים בסך יותר מ-212 מיליון דולר בשנים 2007 ו-2007. עם זאת, הוציא סטנפורד באופן אישי ובאמצעות חברת האחזקות סטנפורד גרופ שבבעלותו 7.2 מיליון דולר לתרומות לקמפיינים פוליטיים ושכירת לוביסטים שהשפיעו מטעמו על מחוקקים בשעה שדנו בסוגיות כמו הונאות פיננסיות ומקלטי מס.

מאז 1999, העניקו סטנפורד ועובדיו תרומות פוליטיות בסך 2.4 מיליון דולר, לפי המרכז לפוליטיקה קשובה. סטנפורד עצמו תרם 801 אלף דולר מהונו האישי.

"התרומות לקמפיינים קונות מערכת יחסית. בהתחשב בכך ש-99% מהאמריקאים לא נותנים אפילו 200 דולר, העובדה שהוא נתן קרוב למיליון דולר מהומו האישי הופך אותו לאיש מאד מכריע, וזה לא סוד שהשחקנים הגדולים יכולים להשתמש בכסף כדי להשפיע על מדיניות", אמרה שילה קרומהולץ, מנהלת המכון.

סטנפורד, הממוקם במקום 205 ברשימת המיליארדרים האמריקאיים של "פורבס", עם הון המוערך ב-2.2 מיליארד דולר, מואשם על ידי ה-SEC ב"הונאת ענק מתמשכת" באמצעות סטנפורד אינטרנשיונל בנק. לפי החשד, מכר סטנפורד למשקיעים תעודות פיקדון (CD) - קבלות הניתנות למפקידי כספים בבנק - בהיקף של 8 מיליארד דולר עם תשואות מובטחות של יותר מ-10% בשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully