וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבד מול הנושים: סאאב הגישה בקשה להגנה מפני נושיה לאחר ש-GM ניתקה קשריה עימה

סוכנויות הידיעות

20.2.2009 / 12:45

סאאב תקבל 3 חודשי הגנה משפטית כדי לארגן עצמה מחדש; החברה לא רשמה רווח זה 20 שנה



יצרנית המכוניות סאאב הגישה בקשה להגנה מפני נושיה – שתאפשר לה לארגן עצמה מחדש - לאחר שג'נרל מוטורס (GM) האמריקאית הודיעה כי תנתק קשריה עם החברה השוודית בעקבות שני עשורים של הפסדים.



סאאב ביקשה מבית המשפט בשוודיה להפריד את עצמה מ-GM ולהפנות את כל משאביה בחזרה לשוודיה, כך אמר מנכ"ל החברה יאן אקה ג'ונסון. הארגון מחדש בסאאב, אשר צפוי להיערך בתקופה של 3 חודשים, יכניס את סאאב להגנה משפטית מפני נושיה, בתקווה ליצור חברה עצמאית.



עתידה של סאאב הוטל בספק לאחר ש-GM הודיעה ב-18 בפברואר כי היא מעוניינת להתנתק מהחברה עד ל-2010 לכל המאוחר, ולבקש הגנה מפני נושיה של סאאב, אם היא לא תשיג סיוע ממשלת שוודיה. הממשלה השוודית דחתה את הרעיון להלאים את החברה, בטענה שכספי משלמי המסים לא צריכים להיות מוזרמים אל תוך חברה שלא רשמה רווח זה 20 שנה לפחות.



תחת תנאי הארגון מחדש, מינה בית המשפט השוודי מפקח להנהלה הנוכחית, אשר יסייע לחברה למחוק 75% מחובותיה. בית המשפט יבחן בתוך שלושה חודשים את תוכניותיה של סאאב לחזור לרווחיות ויחליט אם להרחיב את תוכנית ההגנה לתקופה של שנה – המקסימום האפשרי לפי החוק השוודי – או אם לכנס את נכסיה ולשלם לנושים.



לסאאב כיום 4,500 עובדים, ועוד אלפי משרות הקשורות לסוכנויות הרכב האזוריות וספקית שוודים. "ממשלת שוודיה יכולה לנסות ולסייע לסאאב אבל לא תיקח על עצמה את האחריות על החברה", אמרה דובר מטעם ממשלת שוודיה האקן לינד.



סאאב דיווחה כי שלושה דגמי מכוניות חדשים מוכנים להשקה בתוך 18 חודשים, וכי החברה צריכה מימון כדי להשלים את ההנדה והציוד של המכוניות, ולעמוד בעלויות ההשקה של הדגמים החדשים.



GM רכשה מחצית מסאאב ב-1990 מחברת ההשקעות אינווסטור AB של משפחת וולנברג. סאאב למעשה המשיכה לשרוד באמצעות הסיוע של GM ב-20 השנים האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully