וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלומברג: כלכלת יפאן תרשום את נסיגה של 4% - החדה אי פעם - בשנה שתתחיל באפריל

סוכנויות הידיעות

20.2.2009 / 14:00

בשנה שתסתיים במארס צפויה כלכלת יפאן לרשום נסיגה של 2.9%, לפי הערכות אנליסיטים



כלכלת יפאן צפויה לרשום את הנסיגה החדה אי פעם בשנת הכספים 2009, לפי סקר של אנליסטים שערכה חברת המידע הפיננסי וסוכנות הידיעות בלומברג.



כלכלת יפאן, השניה בגודלה בעולם, צפויה לרשום נסיגה של 4% בשנת הכספים שתתחיל ב-1 באפריל. אם אכן תתגשם תחזית האנליסטים, תהיה הנסיגה חדה יותר מהנסיגה המוערכת של השנה הנוכחית, בצפויה לעמוד על 2.9%. שתי תחזיות אלה עולות על הנסיגה החדה ביותר שנרשמה ביפאן עד כה, בשנת 1998, ועמדה על 1.5%.



התחזית של בלומברג פסימיות יותר מהתחזיות של הבנק המרכזי של יפאן, אשר צופה נסיגה של 2% בתמ"ג היפאני בשנת הכספים הבאה ונסיגה של 1.8% בתמ"ג השנה.



כלכלת יפאן רשמה את הצמיחה השלילית החדה ביותר שלה זה 35 שנה ברבעון הרביעי של 2008. זאת, לאחר שהמשבר הכלכלי העולמי הוביל לנפילה חסרת תקדים ביצוא מהמדינה ולירידה בביקוש למוצרים מתוצרתה בארה"ב ובאירופה, שהובילו להחרפה במיתון המקומי.



התמ"ג היפאני נפל ב-3.3% ברבעון הרביעי של 2008 לעומת הרבעון השלישי, ולפיכך בקצב שנתי של 12.7% - הקצב השלילי המהיר ביותר ביפאן מאז 1974. תחזיות הכלכלנים היו כי התמ"ג היפאני יצטמצם ב-11.6%. הירידה לעומת הרבעון המקביל ב-2007 היתה 4.6%. זהו רבעון שלישי ברציפות של צמיחה שלילית ביפאן.



המיתון היפאני החמור ביותר מאז מלחמת העולם השנייה נובע בעיקר מצניחה של 13.9% ביצוא ברבעון הרביעי לעומת הרבעון השלישי - הנפילה החדה ביותר מעולם - בעקבות הירידה בביקוש למוצריהן של חברות כמו טויוטה, סוני והיטאצ'י ברחבי העולם. הצריכה הפרטית ירדה ב-0.4% ברבעון הרביעי, השקעות העסקים ירדו ב-5.3% ופעילות הייצור התכווצה בשיעור שיא של 11.9%. לפי מכון כלכלי ממשלתי ביפאן, הכלכלה השנייה בגודלה בעולם נמצאת במיתון מאז נובמבר 2007.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully