וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוזים מורים על ירידות של עד 1.5% בפתיחת המסחר בציפייה למדד המחירים לצרכן

ניר צליק

20.2.2009 / 14:35

רדוור תסחר על רקע העסקה לרכישת חטיבה של נורטל תמורת עשרות מיליוני דולרים


החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מורים על ירידות של עד 1.5% בפתיחת המסחר, בציפייה לפרסום מדד המחירים לצרכן.

מדד המחירים לצרכן יעמוד במרכז המסחר. המדד יתפרסם כשעה לפני פתיחת המסחר, כאשר ציפיות האנליסטים הן כי המדד עלה בינואר ב-0.3% לעומת מדד חודש דצמבר. לעומת נתוני החודש המקביל בשנה שעברה, מצפים האנליסטים כי המדד ירשום ירידה של 0.2%.

אמש הסתיים המסחר בירידות שערים, כאשר מדד דאו ג'ונס ננעל מתחת לרמת 7,500 הנקודות - הרמה הנמוכה ביותר מאז אוקטובר 2002. דאו ג'ונס ירד ב-1.2% ל-1,465 נקודות, נאסד"ק איבד 1.7% ל-1,442 נקודות ו-S&P 500 השיל 1.2% ל-778 נקודות.

החקירות במגזר הפיננסי נמשכות, כאשר קנת לואיס, מנכ"ל בנק אוף אמריקה, זומן לחקירה על ידי התובע הכללי של ניו יורק אנדרו קואומו, אשר חוקר אם הבנק האמריקאי הטעה את המשקיעים בנוגע לרכישת בנק מריל לינץ' – כך אמר מקורב לפרשה לסוכנות הידיעות בלומברג. בינואר זימן קואומו לחקירה את המנכ"ל לשעבר של מריל לינץ', ג'ון תיין, במסגרת בחינה של החלטתו המפוקפקת של בנק ההשקעות לחלק לבכירים בונוסים בהיקף של מיליארדי דולרים ימים ספורים לפני רכישת מריל לינץ' על ידי בנק אוף אמריקה.

בענף הרכב, יצרנית המכוניות סאאב הגישה בקשה להגנה מפני נושיה – שתאפשר לה לארגן עצמה מחדש - לאחר שג'נרל מוטורס (GM) האמריקאית הודיעה כי תנתק קשריה עם החברה השוודית בעקבות שני עשורים של הפסדים. סאאב ביקשה מבית המשפט בשוודיה להפריד את עצמה מ-GM ולהפנות את כל משאביה בחזרה לשוודיה, כך אמר מנכ"ל החברה יאן אקה ג'ונסון.

במניות הישראליות, המפתחת הפתרונות לניהול עומסים באתרי אינטרנט, רוכשת חטיבה של נורטל העוסקת באותו תחום. שווי העסקה מוערך על פי גורמים בשוק בעשרות מיליוני דולרים. נורטל עצמה קנתה עסקים אלו כחלק מרכישת אלטאון וובסיסטמס בשנת 2000 תמורת 7.8 מיליארד דולר.

עושה עוד צעד גדול בדרך למכירתה לקרן וקטור האמריקאית. מחזיקי המניות של אלדין אישרו באסיפת בעלי המניות שהתקיימה היום את העסקה למכירת החברה לקרן תמורת 160 מיליון דולר. כל מחזיק במניית אלדין יקבל 11.5 דולר בתוספת סכום כסף אשר ישולם במידה וקופת המזומנים של החברה תכיל נכון למועד סגירת העסקה יותר מ-12 מיליון דולר.

חברת דירוג האשראי מידרוג הציבה אופק דירוג שלילי לדירוג האג"ח של חברת . לחברה יש אג"ח בהיקף של 87.8 מיליון שקל בעל דירוג 3A, הנסחר בתשואה של 12.3%. אופק דירוג שלילי מעיד על אפשרות להורדת דירוג. מידרוג מסבירה את המהלך בעלייה ברמת הסיכון בה פועלת אקספון, הנובעת מהתחזקות המיתון בארה"ב והאיום שהוא מציב על עסקיה בעיקר מול המגזר העסקי. מידרוג מציינת כי הפעילות בארה"ב הינה פעילות הליבה של החברה.



מאבקי שליטה עוררו את המשקיעים בשבוע האחרון ומניית החברה זינקה בלמעלה מ-20%. לפני חודש הציעה קרן פימי של ישי דוידי הצעת רכש ל-10% ממניות החברה (כשהיא כבר בעלת השליטה העיקרית בה ומחזיקה ב-17% ממנה). ההצעה היתה במחיר של 6 דולרים למניה - מחיר הגבוה ב-6% ממחיר הסגירה של המניה ביום הקודם להצעה בנאסד"ק, אולם לפני מספר ימים הגישה קרן אמריקאית הצעה משלה לרכוש את כל מניות החברה, לפי מחיר של 8 דולרים למניה המשקף לחברה שווי של כ-160 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully