וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניית ברקשייר התאוויי נופלת לשפל של 5 שנים על רקע חששות מהימור כושל של וורן באפט

נמרוד הלפרן

20.2.2009 / 21:19

מחיר המניה נפל מתחת ל-74 אלף דולר; הימור על מדדי מניות בעולם עלול לגרור הפסדים של 37 מיליארד דולר



מחיר מניית חברת החזקות ברקשייר התאוויי של המשקיע המיליארדר וורן באפט נפל מתחת לרמה של 74 אלף דולר במסחר בוול סטריט - שפל של חמש שנים - על רקע חששות כי סדרה של הימורים שביצע באפט על ארבעה מדדי מניות ברחבי העולם, ובכלל זה מדד S&P 500 בוול סטריט, עלולים לעלות לברקשייר בהפסדים של עד 37 מיליארד דולר במידה שיכשלו.



מניית ברקשייר (סימול BRKA) יורדת ביותר מ-5% למחיר של 74,500 דולר לאחר שמוקדם יותר במהלך המסחר כבר נפלה ב-6.3% למחיר של 73,677 דולרים - רמתה הנמוכה ביותר מאז אוקטובר 2003. מחיר המניה, אשר נפל ברציפות בשישה ימי המסחר האחרונים, נחתך ביותר ממחצית משיא של 151,650 דולר רשם בדצמבר 2007.



במסגרת ההימורים של באפט שמעוררים את חששות המשקיעים, מכרה ברקשייר חוזים תמורת 4.85 מיליארד דולר לקונים שזהותם לא נחשפה, ואשר מבטחים את הקונים כנגד נפילות בארבעה מדדי מניות בעולם - S&P 500 ושלושה מדדים נוספים שזהותם לא נחשפה, לפי בלומברג. על פי ההסכם, ברקשייר תידרש לשלם עד 37 מיליארד דולר במידה שבתאריכים שנקבעו מראש החל משנת 2019, מדדי המניות הללו יהיו נמוכים מרמתם בעת חתימת ההסכמים.



נכון לסוף הרבעון השלישי, רשמה ברקשייר מחיקות בסך 6.73 מיליארד דולר בגין חוזים אלה לאחר שמדד S&P 500 ירד זה הרבעון הרביעי ברציפות. בקופתה של ברקשייר היו 33.4 מיליארד דולר במזומן בסוף הרבעון.



"קיימת אפשרות כי ברקשייר תרשום מחיקה גדולה כאשר תפרסם את דו"חותיה הרבעוניים הבאים", העריך האנליסט ביל ברגמן מחברת המחקר מורינגסטאר בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג. "ללא ספק קיימת דאגה, אולם עדיין נראה כי מדובר בפוזיציה זהירה למדי".



ברקשייר, אשר עשויה לפרסם את דו"חותיה הרבעוניים בשבוע הבא, רשמה ברבעון השלישי של 2008 ירידה ברווחיה זה הרבעון הרביעי ברציפות - רצף הירידות ברווח הרבעוני הארוך ביותר זה למעלה מעשור.



וורן באפט, האיש העשיר ביותר בארה"ב, התייחס לירידה במחיר מניית ברקשייר בראיון לערוץ העסקים של פוקס בחודש נובמבר. "מבחינתי זה לא משנה", אמר באפט. "אני בעל עסק. אם אני בעל חווה, ואני בעל חווה, אני לא מקבל ציטוט של המחיר שלה בכל יום. יתכן שהמחיר של החווה נפל ב-50% בשלב מסוים, אבל אני אפילו לא אדע מזה. אני מטפל בחווה ומטפל בעסקים כדי לקבוע את התוצאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully