וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוקי האשראי בארה"ב מפשירים: מחזורי המסחר באג"ח קונצרניות בשיא של שנתיים

סוכנויות הידיעות

20.2.2009 / 21:57

התשואה על אג"ח בדרגת השקעה ירדה ל-7.4% לעומת 9.3% באוקטובר, לפי מריל לינץ'



מחזורי המסחר היומיים באג"ח קונצרניות בארה"ב עלו לרמתם הגבוהה ביותר זה שנתיים, וחיזקו בכך את הראיות כי שוקי האשראי מתאוששים למרות פתיחת השנה הגרועה ביותר של שוקי המניות מאז שנות ה-20 של המאה הקודמת. כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.



מחזור המסחר היומי הממוצע מתחילת החודש היה 17.1 מיליארד דולר, בהמשך למחזור מסחר יומי ממוצע של 17.7 מיליארד דולר בינואר, לפי נתוני רשות הרגולציה של מגזר הפיננסים בארה"ב (FIRA). זאת לעומת השפל של שנה שעברה, שנרשם באוגוסט - מחזור מסחר יומי ממוצע של 9.4 מיליארד דולר - ולאחר שמחזורי המסחר נסקו לשיא בפברואר 2007.



"היינו עדים לגידול דרמטי בעסקינו בתחום האג"ח הקונצרניות", אמר ראש חטיבת שוקי הון בחטיבת סאותווסט סקוריטיס של קבוצת SWS, דן לילנד. "אחד המקומות האחרונים שבו ניתן לקבל תשואה אטרקטיווית בביטחון יחסי הוא התחום הקונצרני. המצב בשוקי המניות רק ממשיך להידרדר".



מחזורי המסחר באג"ח קונצרניות צוברים תאוצה לאחר שהמיתון הכלכלי הקפיץ באוקטובר את התשואה על אג"ח בדרגת השקעה לרמה של 9.3% - שיא של 17 שנים, לפי נתוני מריל לינץ'. המשקיעים מהמרים כי יהיה די בתשואות הגבוהות כדי לפצות על הגידול בשיעור שמיטות החוב, אשר לפי תחזיות חברת דירוג האשראי מודי'ס צפוי לטפס עד חודש נובמבר לרמה של 16.4% - הרמה הגבוהה ביותר מאז תקופת השפל הכלכלי הגדול של שנות ה-30 של המאה הקודמת, ופי שלושה מהשיעור הנוכחי.



התשואה על אג"ח קונצרניות בדרגת השקעה ירדה השבוע לרמה של 7.38%, לפי מריל לינץ'. התשואה על אג"ח קונצרניות ספקולטיוויות ירדה לרמה של 18% לעומת שיא של 22.7% בדצמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully