וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחלוקת בקונגרס האמריקאי על הלאמת הבנקים; המתנגדים: "האפשרות האחרת היא פשוט להתיר לבנקים לקרוס"

סוכנויות הידיעות

21.2.2009 / 11:03

הדמוקרט בארני פרנק: "צריך לתת לתוכנית החילוץ של שר האוצר טימותי גייתנר אפשרות לפעול"



על רקע הנפילה החדה במניות הבנקים בארה"ב, השמועות בשווקים כי מצבם הקשה והתרחבות הפסדיהם תחייב את הלאמתם, נראה כי הרפובליקנים והדמוקרטים בסנאט ובבית הנבחרים האמריקאי חלוקים בדעתם בנושא. כך חלק התבטאו נגד ההלאמה, וחלק בהם יו"ר ועדת הבנקאות של הסנאט, כריסטופר דוד - התבטאו בעדה. הבית הלבן ומשרד האוצר, מצדם, פסלו את האפשרות של הלאמת המערכת הבנקאים.



"צריך לתת לתוכנית החילוץ של שר האוצר טימותי גייתנר אפשרות לפעול. אם היא תצליח, לא נצטרך להרחיק לכת", אמר יו"ר ועדת השירותים הפיננסיים של בית הנבחרים, הדמוקרט בארני פרנק, בתגובה לדבריו של עמיתו למפלגה ,דוד, כי ייתכן שיהיה צורך להלאים בנקים לפרק זמן קצר כדי לסייע למגזר הבנקאי להתמודד עם המשבר הכלכלי החמור ביותר זה 75 שנים.

הסנאטור ג'ון קיל, הרפובליקני השני בחשיבותו בסנאט, הסכים עם פרנק ואמר כי הלאמת הבנקים בארה"ב "בכלל לא נתונה לדיון. זה לא יקרה. אני לא חושב שיש סיבה לדאגה בשווקים, יש הרבה כלים לבד מהלאמה לטיפול במשבר הפיננסי".



הסנאטור הרפובליקני לינדזי גרהאם, לעומת זאת, לא פסל את האפשרות של הלאמה, ואמר כי מדובר באחת האפשרויות שעל משרד האוצר יהיה לשקול במקרה שהמערכת הבנקאית תגיע לסף קריסה. "האפשרויות האחרות הן פשוט להתיר לבנקים לקרוס, או פשוט להמשיך להזרים להם הון, אך הגישה של הזרמת הון מתמשכת כמעט החריבה את יפאן.



"היפאנים פשוט המשיכו לבזבז כסף טוב על דברים שגויים, ואני חושב שזה מה שאנחנו עושים ועלינו להפסיק לעשות זאת", אמר גרהאם.



דוד עצמו אמר אמר אתמול בראיון לערוץ הטלוויזיה של בלומברג: "אני כלל לא מקדם בברכה את הלאמת הבנקים, אבל אני יכול לראות אפשרות איך דבר כזה יכול להתרחש. אני מודאג מכך שבסופו של דבר ניאלץ לעשות זאת, לפחות לפרק זמן קצר".



דבריו של דוד הובילו לנפילה חדה במניות הפיננסים בוול סטריט. מניית סיטי ב-23% לרמתה הנמוכה מאז 1991, ומניית בנק אוף אמריקה ירדה ב-2.5% והשלימה נפילה שבועית של 31% בשל החשש מהלאמה.



בעקבות דבריו של דוד והנפילות בוול סטריט אמר דובר הבית הלבן, רוברט גיבס, כי "הממשל ממשיך לתמוך בנחרצות כי מערכת בנקאית בבעלות פרטית היא הדרך הנכונה ללכת בה, ובמקביל לוודא כי קיימת רגולציה ממשלתית מספקת על הבנקים. זו עמדתנו מזה זמן ואנו ממשיכים להחזיק בה".



בהודעה נפרדת, הודיע משרד האוצר האמריקאי כי "כפי שהשר גייתנר, אנו תומכים במערכת פיננסית בבעלות פרטית ונפעל כדי לשמר אותה כך".



שרת האוצר הצרפתית, כריסטין לגארד, התייחסה גם היא לסוגייה בעת נאום שנשאה באוניברסיטת קולומביה בניו יורק ואמרה כי "הלאמה היא לא מילה גסה. לפעמים מדובר בכלי ובדרך לחזור לנורמליות, ואז ישנה שוב הפרטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully