וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיידוף מסתיר נכסים בסך 10 מיליארד דולר בחשבונות בנק חשאיים בשווייץ ובאפריקה

אשר שכטר

21.2.2009 / 12:30

לפי תחקיר ב-ABC במשך 13 שנים לא רכש ברנרד מיידוף אפילו מניה אחת עבור לקוחותיו



יו"ר נאסד"ק לשעבר ברנרד מיידוף, המואשם בביצוע הונאת פונזי בסך 50 מיליארד דולר, לא רכש אפילו מניה או נייר ערך אחד עבור לקוחותיו במשך 13 שנים, למרות הדו"חות המפורטים שהיה שולח ללקוחות חברת ההשקעות שלו על השקעותיו. כך אמר הנאמן האחראי על פירוק חברת ההשקעות של מיידוף, אירווינג פיקארד.



"במשך תקופה משמעותית, ייתכן כי עד ל-13 שנים, לא רכש מיידוף ניירות ערך עבור לקוחותיו. אין כל ראיה שתוכיח כי ניירות ערך כלשהם נרכשו עבור לקוחות החברה", אמר פיקארד במהלך פגישה עם כ-300 קורבנות של הונאת מיידוף שנערכה במנהטן. פיקארד הוסיף כי הוא הצליח לאתר נכסים בסך 650 מיליון דולר השייכים למיידוף, בהם חשבונות מחוץ לארה"ב.



דיוויד שיהאן, אחד מאנשי הצוות של פיקראד, אמר במהלך הפגישה כי מיידוף "ביצע הונאת פונזי שבמסגרתה אפילו מניה אחת לא נרכשה. אף מניה לא נמכרה או נקנתה, הכל היה מומצא. אתם קיבלתם את הכסף של מישהו אחר". שיהאן הוסיף צוותו של פיקארד יפעל להחזרת "רווחים כוזבים" שקיבלו חלק מהמשקיעים.



בתוך כך, רשת הטלוויזיה האמריקאית ABC שידרה אתמול תחקיר מיוחד הטוען כי מיידוף מסתיר נכסים בסך 10 מיליארד דולר בחשבונות בנק חשאיים בשווייץ ובאפריקה. לפי התחקיר, רישומים חשודים על העברות כספים בסך 5 מיליארד דולר לבנקים בשווייץ ולבנק לא ידוע באפריקה הובילו את החוקרים להעריך כי ייתכן ששם הסתיר מיידוף את חלק מרווחי ההונאה.



לפי הדיווח, ייתכן כי מיידוף אף השתמש בשמו של לקוח מת, נורמן לוי, כדי לבצע בחשאי העברות כספים של יותר מ-10 מיליארד דולר לחשבונות בנק מעבר לים.



מיידוף נעצר בדצמבר לאחר שהודה כי ביצע הונאת פונזי בסך 50 מיליארד דולר - מההונאות הגדולות בתולדות וול סטריט - אשר במסגרתה שילם למשקיעים הקיימים בחברת ההשקעות שלו באמצעות כספים, שקיבל ממשקיעים חדשים. מיידוף נתון כיום במעצר בית בדירתו במנהטן וממתין למשפט.



כ-2,350 משקיעים במיידוף כבר הגישו עד כה בקשות לקבל את כספם חזרה תאגיד ההגנה על משקיעים בני"ע בארה"ב (SIPC), והמספר צפוי להיות גדול בהרבה עד למועד האחרון להגשת בקשות ב-2 ביולי. כל משקיע יוכל לקבל פיצויים של עד ל-500 אלף דולר על הפסדיו. עם זאת, כמחצית מקורבנותיו של מיידוף השקיעו בו דרך מתווכים וקרנות ואינם צפויים להיות זכאים לפיצוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully