וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

S&P בתחזית עגומה: ייתכן כי משבר האשראי נמצא רק בתחילתו - יחמיר בחודשים הקרובים

סוכנויות הידיעות

21.2.2009 / 12:49

אנליסטית S&P, טניה אזרכס: ההאטה בפעילות ההלוואות של הבנקים היא רק ההתחלה



משבר האשראי בארה"ב נמצא רק בשלביו הראשוניים ועשוי להחמיר בחודשים הקרובים, דבר שיוביל להשלכות חמורות עבור הכלכלה האמריקאית. כך עולה מדו"ח חדש של חברת הדירוג סטנדרד אנד פור'ס (S&P).



"בעוד שכמות האשראי הכוללת גדלה עד לרבעון השלישי של 2008, התרחבות האשראי היתה איטית בהרבה מבכל תקופה אחרת מאז 1945 - הרבה מתחת לממוצע של 8%-10% אשר נרשם בשנים האחרונות", אמרה אנליסטית S&P, טניה אזרכס, אשר הוסיפה כי הבנקים מעניקים פחות ופחות הלוואות חדשות, וההנפקות החתום של איגרות חוב או ניירות ערך הוקפאו כמעט לחלוטין.



"פירוש הדבר הוא שההאטה בפעילות ההלוואות של הבנקים היא רק ההתחלה, ומחנק אשראי אמיתי עשוי להתרחש", הזהירה אזרכס, וציינה כי "המגמה הנוכחית עלולה להוביל להתכווצות באשראי הכולל בחודשים הקרובים. מאחר שלמחסור באשראי יהיו השלכות חמורות על הכלכלה, הממשל שוקל כיום צעדי מדיניות שונים שנועדו לעודד את הבנקים להלוות".



הכלכלן נוריאל רוביני מאוניברסיטת ניו יורק, אשר צפה את משבר האשראי העולמי, העריך גם הוא אתמול כי משבר האשראי והבנקאות בארה"ב עדיין רחוק מאוד מסיומו ונמצא בשלביו הראשונים. "אנחנו עדיין בסיבוב השלישי או הרביעי, והמשבר הולך ומחמיר", אמר רוביני בראיון לרויטרס, תוך שהוא שואל מושגים מעולם משחק הבייסבול כדי להבהיר את דעתו כי המשבר הנוכחי רק מתקרב כעת למחצית דרכו. משחק בייסבול מורכב מ-9 סיבובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully