וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם העשירים מתקשים: עלייה חדה ביותר במספר הפיגורים על משכנתאות ג'מבו מזה 15 שנים

סוכנויות הידיעות

21.2.2009 / 17:00

לפי חברת המחקר LPS: כ-2.57% מכל לווי משכנתאות הג'מבו בארה"ב היו בפיגור של 60 יום לפחות בתשלומים



לאחר שלווי הסאבפריים העניים הובילו לפריצת המשבר הפיננסי הנוכחי כאשר לא יכלו לעמוד בתשלומי המשכנתאות, נראה כי המשבר זולג גם ללווים האמידים של משכנתאות הג'מבו. מספרם של לווי המשכנתאות של 400 אלף דולר ומעלה המפגרים בתשלומי המשכנתא זינק בשנה החולפת בשיעור החד ביותר מזה 15 שנים.



לפי נתוני חברת המחקר LPS אפלייד אנליטיקס, העוקבת אחרי שוק המשכנתאות בארה"ב, כ-2.57% מכל לווי משכנתאות הג'מבו היו בשנה שעברה בפיגור של 60 יום לפחות בתשלומי המשכנתא. לווי הג'מבו הגיעו לרמה זו בתוך 10 חודשים - קצב מהיר פי שתיים מזה שלקח ללווי הסאבפריים להגיע לרמה זו ב-2007, והעלייה החדה ביותר במספר הפיגורים על משכנתאות ג'מבו מאז 1992. אז החלה LPS לעקוב אחר המידע.



משכנתאות ג'מבו, אשר עולות על סכומים של 417 אלף דולר, היוו כ-14% משוק המשכנתאות בארה"ב ב-2007, אך נפלו ל-4% בלבד מהשוק ברבעון הרביעי של 2008. בעוד ששיעור הפיגור בתשלומי על משכנתאות ג'מבו עדיין נמוך משיעור הפיגורים על משכנתאות סאבפריים, העומד על 20%, העלייה במספר הפיגור בתשלומים מעידה על כך שהמיתון המחריף בארה"ב מקשה גם על הלווים העשירים ביותר. פירוש הדבר גם כי גם הלווים העשירים יתקשו כעת לקבל הלוואות.



תוכניתו של ממשל אובמה לבלימת העלייה בעיקולי הבתים בארה"ב, בסך 75 מיליארד דולר, אינה כוללת סיוע ללווי משכנתאות ג'מבו. משכנתאות ג'מבו יקרות מדי מכדי להירכש או לקבל ערבות על ידי ענקיות המשכנתאות הממשלתיות פרדי מאק ופאני מיי. תוכניתו של אובמה מתמקדת בסיוע למשכנתאות אשר השתיים יכולות לרכוש.



משבר האשראי המחריף בארה"ב והעלייה החדה בשיעור האבטלה הובילו להאטה גם בשוק משכנתאות הג'מבו. חמש מלוות הג'מבו הגדולות בארה"ב - צ'ייס הום פייננס, בנק אוף אמריקה, וושינגטון מיוצ'ואל הקורס, וולס פארגו וסיטי - הלוו בסך הכל משכנתאות ג'מבו בסך 55.3 מיליארד דולר ב-2008, רק 4.3 מיליארד דולר מתוכן ברבעון הרביעי של השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully