וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו יציע לקדימה "שותפות מלאה"; לבני עתידה לסרב

מזל מועלם

22.2.2009 / 7:13

לבני היא הראשונה אותה זימן נתניהו במסגרת המגעים הרשמיים להרכבת הממשלה


מאת: מזל מועלם וניר חסון

יו"ר הליכוד ח"כ בנימין נתניהו עתיד להציע היום ליו"ר קדימה ציפי לבני "שותפות מלאה" בממשלה בראשותו, שתכלול "ניסוח משותף של קווי היסוד" וכן שניים משלושת התיקים הבכירים. בסביבת לבני מעריכים, שהיא תשיב בשלילה להצעה, בנימוק שההבדלים האידיאולוגיים בין המפלגות גדולים ומשום שלדעתה הממשלה תישא אופי ימני.

נתניהו ולבני ייפגשו היום לאחר ששלשום הטיל עליו הנשיא, שמעון פרס, את מלאכת הרכבת הממשלה. לבני היא הראשונה אותה זימן נתניהו במסגרת המגעים הרשמיים להרכבת ממשלה, ועד לפגישה עמה הוא מתכוון להשהות את המגעים הקואליציוניים האחרים, כולל עם הסיעות החרדיות והימניות. זאת, כדי לההביר ללבני שהוא מעוניין בשותפות כנה עמה.

בנוסף "לניסוח משותף של קווי היסוד" - הצעה אותה הגדירו מקורבי נתניהו כחסרת תקדים בנדיבותה - מתכוון יו"ר הליכוד להציע לקדימה שניים משלושת התיקים הבכירים: חוץ, ביטחון ואוצר. נתניהו מתכנן לאפשר ללבני לבחור אילו מהתיקים לבחור, וכן את תפקיד ממלאת מקום ראש הממשלה. עוד יציע נתניהו שלליכוד ולקדימה יהיה מספר זהה של שרים; שלקדימה תהיה זכות וטו בנושאים שעל סדר יומה של הממשלה; וחלוקה שוויונית של נציגי שתי המפלגות בקבינט ובפורומים אחרים.

במקביל, פנה נתניהו ליו"ר מפלגת העבודה אהוד ברק, עמו ייפגש מחר. נתניהו ינסה לשכנע את העבודה להצטרף לממשלתו, אף שבמערכת הפוליטית מעריכים שברק ייתקל בהתנגדות חריפה בתוך מפלגתו להצטרפות לממשלה בראשות הליכוד ונתניהו.

בסוף השבוע אותת נתניהו לראשי סיעות הימין והחרדים, שאין בכוונתו להפנות את גבו להן. הוא נפגש עם יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, המעוניין לצרף את מפלגתו לממשלת אחדות בראשות הליכוד ובהשתתפות קדימה. בשיחה עם יו"ר ש"ס, אלי ישי, הבהיר נתניהו שבכוונתו למצות קודם את המו"מ עם קדימה, אך שהדבר לא יבוא על חשבון ש"ס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully