וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממאפייני המיתון: לקוחות בארה"ב עוברים לתוכניות טלפון סלולרי משולמות מראש

ניו יורק טיימס

22.2.2009 / 9:23

במקרים מסויימים התוכנית המשולמות מראש עשויות להביא לחיסכון של מאות דולרים בשנה



אזרחי ארה"ב חוזרים לטלפונים הסלולרים בחיוב מוקדם: משלמים מראש על כמות השיחות שהם יבצעו במקום חוזרי ההתקשרות הרגילים עם חברות הסלולר. הסיבה: המיתון. אזרחי ארה"ב עוברים לשיטת ה-pre-paid כדי לקצץ בהוצאותיהם ולהימנע מהחוזים הארוכים עם חברות הסלולר ומתשלומים חד פעמיים כאלה ואחרים אשר מגיעים לפעמים עם חשבונות הטלפון החודשיים.



החיסכון שבמעבר לתוכנית משולמת מראש עשוי להיות משמעותי. לקוח של חברת AT&T בעל מכשיר אייפון של אפל בחוזה הרגיל עלול לשלם 130 דולר לחודש, לא כולל מסים ועמלות שונות. עבור תשלום זה הוא יוכל לדבר ללא הגבלה ולגלוש באינטרנט. לשם השוואה, תוכנית משולמת מראש לאייפון תעלה לצרכן 50 דולר לחודש – חיסכון של 1,000 דולר לשנה על פני התוכנית הרגילה.



"חסכנות זה השיק החדש", אמרה ג'וי מילר, מורה לפסנתר בטקסס. לאחר תום חוזה בן עשר שנים עם חברת הסלולר ורייזון וויירלס, מילר ובעלה החליטו לנסות תוכנית משולמת מראש. "זו הכלכלה של היום. בהחלט לא 'מגניב' לשלם 120 דולר לחודש על הטלפון. זה בזבוז של כסף".



למרות שתוכניות משולמות מראש עדיין מהוות חלק קטן מאוד משוק הטלפונים הסלולרים, מכירות התוכניות הללו צמחו ב-13% בצפון אמריקה בשנה שעברה – צמיחה מהירה פי שלושה מצמיחת מכירות חוזי הטלפון הסלולרי הרגילים, לפי חברת היעוץ פאלי ריסרץ'. לראשונה בהיסטוריה, חברת טי מובייל מכרה יותר תוכניות משולמות מראש מאשר חוזים מסורתיים.



רשתות הסלולר מציעות טלפונים חדשניים יותר ויותר עבור הלקוחות המעוניינים להצטרף לתוכניות המשולמות מראש ולא עוד המכשירים הבסיסיים ביותר. היום מציעות מטרו פי סי, וירג'ין מובייל ובוסט מובייל של ספינט טלפונים חדשניים ועדכניים, כיסוי טוב יותר ואפשרויות שונות. החל בתוכניות משולמות מראש בעבור 10 סנט לדקה אשר הלקוחות יכולים למלא בעבור 50 דולר כל פעם שיחפצו, לתוכניות הכוללות גלישה באינטרנט באמצעות המכשיר וכתיבת הודעות SMS.



תוכניות משולמות מראש הן לא עבור כל אחד, לפי פיטר פאם, מנכ"ל חברת ביל שרינק, המייעצת ללקוחות על התוכנית הסלולר המועדפת. במקרים מסוימים, התוכניות המשולמות מראש הן מוגבלות בטווח או גובות יותר עבור תעריפי ניוד. הטריק הוא לדעת מה הם צורכי הסלולר של הלקוח, ולבחור תוכנית מתאימה. "לחסוך 15-20 דולר לחודש זה דבר משמעותי בימינו", לפי פאם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully