וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה ננעלה בירידות חדות

טל לוי

22.2.2009 / 16:43

ירידות סופ"ש בוול סטריט והמתיחות בין האוצר לפישר הורידו את הבורסה בשיעור חד: הבנקים ירדו ב-5.5% ועשות המריאה במחזור גדול

ירידות חדות נרשמו היום בבורסה של תל אביב, בדומה למגמה באירופה ובארה"ב בסוף השבוע, כשמניות הבנקים בלטו בירידות.

מדד תל אביב 25 איבד 3.7% ומדד תל אביב 100 נחלש ב-3.9%. מדד הבנקים ירד בשיעור חד של 5.5% כאשר לאומי ופועלים איבדו 5%-6%. מחזור המסחר הסתכם ב-980 מיליון שקל.

נשיא המדינה, שמעון פרס, הטיל ביום שישי את מלאכת הרכבת הממשלה על יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, לאחר ש-65 חברי כנסת המליצו על כך. כעת יחל נתניהו במו"מ הקואליציוני להרכבת הממשלה. הנושא הדוחף העומד על סדר היום הכלכלי הוא אישור תקציב המדינה שכן ללא תקציב חדש לשנת 2009, ידיה של הממשלה כבולות והיא אינה יכולה לקדם פרויקטים חדשים.

ביום שני צפוי נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, להכריז על גובה הריבית במשק וההערכות הן כי הריבית - שעומדת כיום על 1% - תרד ב-0.5%-0.25%. בשבוע האחרון החל בנק ישראל לרכוש איגרות חוב ממשלתיות במטרה להוריד את תשואות האיגרות המשמשות כבסיס לקביעת הריבית לטווח ארוך. בכך מקווים בבנק ישראל להוזיל את עלויות המימון עברו החברות.

המדד המשולב של בנק ישראל לבחינת מצב המשק ירד בחודש ינואר זה החודש השישי ברציפות. בבנק ישראל אומרים כי הירידה החדה במדד החודש והירידות בו בחודשים האחרונים מעידות על גלישת המשק למיתון, שסימנים ראשונים לו ניכרו בנתוני המדד המשולב החל מהרבעון האחרון של 2008.

שבוע לאחר שהודיעה על עסקה בהיקף של עד 80 מיליון דולר שהזניקה את מנייתה במאות אחוזים, הודיעה היום עשות אשקלון על עסקה נוספת בהיקף גדול. החברה נמצאת בשלב מתקדם של משא ומתן עם משרד הביטחון לעסקה לייצור ומכירה של מערכות לרק"מ (רכב קרבי משוריין) בהיקף של כ-90 מיליון שקל בשלב הראשון, עם כוונה להגדלה במשך כשלוש שנים - עד להיקף של 260 מיליון שקל. מניית עשות הוסיפה מתחילת השנה 880%. היום ננעלה המניה בזינוק של 126% במחזור של 38 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully