וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים: השקל יוסיף להיסחר במגמה מעורבת - יושפע בעיקר מהתפתחויות במסחר בדולר ובשוקי המניות בעולם

TheMarker

22.2.2009 / 10:17

השקל נחלש השבוע מול הדולר בשיעור חד יחסית, כאשר למרות ריבוי ההתפתחויות המקומיות, עדיין המסחר בצמד דולר ויורו בשוק המט"ח הבינלאומי מהווה את גורם ההשפעה העיקרי



השקל צפוי להיסחר בתקופה הקרובה במגמה מעורבת, כשבראש ובראשונה הוא צפוי להיות מושפע מהתפתחויות במסחר בדולר ובשוקי המניות ברחבי העולם, כך מעריכים הבוקר כלכלני יחידת המחקר של בנק הפועלים. בין הגורמים התומכים בהיחלשות השקל, אותם מציינים בפועלים, ניתן למנות את הקיטון בעודף בחשבון השוטף, המיתון הכלכלי בישראל, צמצום פער הריבית ורכישות המט"ח היומיות של בנק ישראל.



השקל נחלש השבוע מול הדולר בשיעור חד יחסית, כאשר למרות ריבוי ההתפתחויות המקומיות, עדיין המסחר בצמד דולר ויורו בשוק המט"ח הבינלאומי מהווה את גורם ההשפעה העיקרי. במהלך השבוע טיפס השער היציג של הדולר לרמתו הגבוהה ביותר בשנה וחצי האחרונות, מאז אוגוסט 2007. בין הגורמים המקומיים התומכים בחולשת השקל ניתן למנות את הודעת בנק ישראל על רכישת אג"ח וההערכות, כי בשבוע הבא הריבית השקלית תופחת שוב.



בבנק הפועלים מעריכים כי הדולר התחזק השבוע מול רוב המטבעות העיקריים בשוק המט"ח הבינלאומי, על רקע ביקוש לדולר כמטבע מקלט, בעקבות התגברות החששות ממיתון גלובלי. היורו נחלש לאחר שסוכנות דירוג האשראי הבינלאומית, מודיס, הזהירה כי תתכן הורדת דירוג לבנקים אירופיים שיש להם חשיפה נרחבת למזרח אירופה.



גם היין היפאני נחלש השבוע מול הדולר, וזאת לאחר שפורסם כי ברבעון האחרון של 2008 הכלכלה המקומית התכווצה בשיעור החד ביותר זה 35 שנה ולאחר ששר האוצר של יפאן הודיע על התפטרותו. השבוע פורסם בארה"ב על ירידה חדה מהצפוי בהיקף התחלות הבניה בחודש ינואר, להיקף שנתי של 466 אלף יחידות בלבד, ההיקף הנמוך ביותר מאז החל ברישום הנתון בשנת 1959.



הליש"ט נסחרה השבוע במגמה מעורבת מול הדולר, כאשר בתחילת המסחר היא נחלשה, על רקע חששות המשקיעים לגבי המצב הכלכלי ויציבותה של המערכת הפיננסית המקומית ולאחר שבמפגש מדינות ה- 7G התעלמו מהמטבע הבריטי בהודעת הסיום.



הליש"ט סבלה השבוע גם מדבריו של שר האוצר של בריטניה, לפיהם הפיחות החד בשערה עזר לבריטניה להיות תחרותית יותר בסחר הבינלאומי. יחד עם זאת היחלשות הליש"ט נבלמה בהמשך, לאחר שפורסמו נתוני האינפלציה. בנוסף, גבר הביקוש להשקעה בליש"ט, לאחר שהתעוררה אופטימיות בעקבות התוכנית של נשיא ארה"ב לתמוך בנדל"ן.



בבנק הפועלים ממליצים להחזיק מט"ח בשיעור של כ-10%, תוך פיזור בין מטבעות כגון דולר, יורו, והיין היפאני, שמהווה משקל נגד לחששות מפני העמקת משבר האשראי הגלובלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully