וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק לאומי: סיום פוטנציאל הפחתת הריבית בארה"ב והמשך חוסר הוודאות הכלכלית ימשיכו לתמוך בדולר

TheMarker

22.2.2009 / 10:35

כתוצאה מהמשך חוסר הוודאות הכלכלית בעולם מתבצרים המשקיעים בדולר ונמנעים מלקיחת סיכונים



סיום פוטנציאל הפחתת הריבית במשק האמריקאי והמשך חוסר הוודאות הכלכלית בעולם וחוסר התיאבון לסיכון הנגזר מכך, ימשיכו לתמוך במטבע האמריקאי, כך מעריכים הבוקר כלכלני יחידת המחקר של בנק לאומי.



לדברי כלכלני הבנק "התחזקותו של הדולר בעולם השבוע נבעה מעליית מפלס החששות בקרב המשקיעים עקב הספקות לגבי מידת יעילותה של תוכנית החילוץ החדשה שהציג שר האוצר האמריקאי בשבוע שעבר". גורם נוסף אותו ציינו בבנק הוא הודעת סוכנות הדירוג מודי'ס כי היא עשויה להוריד את דירוגם של מספר בנקים הפועלים במזרח אירופה, לא הרגיעה את חששות המשקיעים ותרמה לעוצמת הדולר.



מגמה זו של הדולר תואמת את התנהגותו בתקופה האחרונה, לפיה בעת עלייה במפלס החששות נוטים המשקיעים להתבצר בדולר הנתפס כנכס בטוח יותר, ולהיפך. בסיכום שבועי התחזק הדולר בכ-1.7% מול השקל ובכ-1.4% מול היורו.



השבוע התחזק הדולר מול השקל, בדומה למגמה בעולם. בנק לאומי סבורים כי מעבר למגמה העולמית היו שני גורמים מקומיים מרכזיים שתמכו אף הם בעוצמתו של הדולר. הגורם הראשון הוא מדד המחירים לצרכן שהיה שלילי זו הפעם השלישית ברציפות ובכך איפשר לבנק המרכזי להמשיך במדיניותו המוניטרית המרחיבה.



הגורם השני הוא הודעת בנק ישראל, כאמור, בדבר רכישת אג"ח ממשלתי מסוגים שונים ולטווחים שונים לפדיון. לדברי כלכלני בנק לאומי "מהלך זה שמוריד את התשואות לאורך העקום, יקטין בהמשך את האטרקטיוויות של האיגרות בעיני המשקיעים הזרים. כמו כן המהלך גורם להגדלת כמות השקלים במשק".
השבוע חצה הדולר, במהלך המסחר, את רמת ה-4.15 שקלים לדולר, רמה בה לא שהה מאז אוגוסט 2007.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully