וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדינה בורחת מבשורה - האם קיים נתק בין שוקי המניות הגלובלים לזה הישראלי?

TheMarker

22.2.2009 / 10:48

בסקירה השבועית שמפרסמת יחידת המחקר של בנק הפועלים מעריכים כלכלני הבנק כי ניתן להסביר את התנהגות השוק המקומי, בכך שהבורסה המקומית משקפת את הצפיות לגבי מצבו הריאלי העתידי של המשק המקומי



בשבועות האחרונים מתרחש נתק מסוים בין ביצועי שוקי המניות החשובים בעולם לבין התנהגות השוק המקומי. שוק המניות המקומי רשם עליות במהלך התקופה האחרונה, למרות הירידות שהתרחשו בשווקים אחרים בעולם.



בסקירה השבועית שמפרסמת יחידת המחקר של בנק הפועלים מעריכים כלכלני הבנק כי ניתן להסביר את התנהגות השוק המקומי, בכך שהבורסה המקומית משקפת את הצפיות לגבי מצבו הריאלי העתידי של המשק המקומי. בין הנקודות האופטימיות אותן מדגישים בבנק הקרן נמצאת הודעת קרן המטבע הבינ"ל, ה-IMF, שפרסמה סקירה חיובית יחסית על ישראל וצפתה צמיחה של 0.5% בתמ"ג בשנת 2009.



לדברי הכלכלנים "על אף שיעור הצמיחה הנמוך וחרף עדכון תחזית הקרן מטה מ-1.5% בסקירה הקודמת, תחזיות הקרן הן אופטימיות ביחס לתחזיות בנק ישראל שחוזה התכווצות התמ"ג בשיעור של 0.2% בשנת 2009. זאת, על אף שבעבר נהגה ה-IMF לפרסם תחזיות שמרניות יחסית".



מקור נוסף לאופטימיות סופק השבוע על ידי בנק ישראל, שהודיע כי יבצע פעילות באג"ח ממשלתיות מסוגים שונים ולתקופות שונות לפדיון בשוק המשני. אף על פי שעיקר ההשפעה ניכרה במסחר בשוק האג"ח, מוצאים בבנק את ההודעה כחדשות חיוביות גם עבור שוק המניות המקומי.



להערכת כלכלני הפועלים, הירידה בתשואות לטווח הארוך, לצד התשואות הנמוכות בטווח הקצר, עשויה להגביר את התיאבון לסיכון מצד המשקיעים. על כך נוספות קרנות המנוף הממשלתיות, הקורמות עור וגידים. בשקלול כולל, הירידה באטרקטיוויות של הנכסים חסרי הסיכון צפויה להביא להזרמת כספים נוספים אל שוק המניות המקומי.



עם זאת מדגישים בבנק כי למרות שישראל אכן ניצבת כיום בעמדה יציבה יחסית לשאר העולם, והדבר מתבטא בשינוי השערים בבורסה. אולם גם על פי הגיון זה, האינדיקציות המאקרו כלכליות שבידינו אינן מספקות סיבה לאופטימיות יתר.



לדברי הכלכלנים "ריבוי האינדיקטורים השליליים בחודשים האחרונים, לצד הציפיות לצמיחה נמוכה ברבעונים הקרובים, צפויים להמשיך ולהעיב על שוק המניות בישראל. סיכון נוסף העומד לשוק המקומי נגזר, למעשה, מהסיכונים שבשוקי ההון העיקריים בעולם, בשל השפעתם הישירה לאורך זמן על מגמות המסחר בשוק ההון המקומי".



בבנק הפועלים מעריכים, כי רמת הסיכון בשוק המניות המקומי עודנה גבוהה, ולכן נמנעים מלהמליץ בשלב זה על הגדלת המרכיב המנייתי כל עוד לא נראה מפנה במצב המאקרו כלכלי של המשק המקומי.



יחד עם זאת, מדגישים בבנק כי, ירידות השערים של החודשים האחרונים הביאו את מחיריהן של מניות רבות לרמות אטרקטיוויות להשקעה בטווח הארוך, אך זאת רק למשקיעים ארוכי נשימה וסבלניים, אשר יהיו מוכנים לסבול את תנודתיות השערים החריפה בטווח הקצר והבינוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully