וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש הממשלה אהוד אולמרט התנצל על המערכון של ליאור שליין בערוץ 10

ברק רביד

22.2.2009 / 12:05

אולמרט: "יש מקום לדרוש תבונה, אחריות ואיפוק גם אם מדובר בתכנית סאטירית"



ראש הממשלה אהוד אולמרט אמר היום (ראשון) בישיבת הממשלה כי הוא "מצטער על ההתבטאויות נגד הדת הנוצרית שנשמעו באחת מתוכניות הטלוויזיה בשבוע שעבר".



אולמרט התייחס בכך לסערה שעוררה בשבוע שעבר תוכנית הלילה הטלוויזיונית של ליאור שליין. בעקבות פניית ראשי הקהילה הנוצרית בארץ, הוציא הוותיקאן הודעה רשמית ובה ציין כי המערכון "כמו בתולה" הגחיך וחילל את קדושתם של ישו ומריה, וכי זוהי תצוגה וולגארית ופוגענית של חוסר סובלנות כלפי רגשותיהם הדתיים של הנוצרים. בוותיקאן גם הביעו צער על כך שתקיפה כזו כוונה כלפי "מריה וישו, ילדי ישראל".



ראש הממשלה אמר את הדברים במהלך סקירה של אנשי המכון לתכנון מדיניות העם היהודי בישיבת הממשלה. "אני מנצל את ההזדמנות להביע מילה של הסתייגות מהתבטאויות שנשמעו באחת מתכניות הטלוויזיה", אמר אולמרט. "אני לא רוצה שממשלת ישראל תהפוך לכזו שיש לה ביקורת נגד תוכניות טלוויזיה אבל אם במדינה אחרת היו נאמרים דברים דומים נגד הדת היהודית אז בוודאי היתה קמה זעקה של קהילות יהודיות".



ראש הממשלה הוסיף כי אין לו כל כוונה להגביל את חופש הביטוי במדינה, "אבל יש בהחלט מקום לדרוש תבונה ואחריות ומידה מסוימת של איפוק גם אם מדובר בתוכנית סאטירית". הוא התנצל על הדברים במיוחד בפני הקהילה הנוצרית "החיה בישראל בדו-קיום עמנו". הוא הוסיף כי "היחסים עם הוותיקאן ועם העולם הנוצרי הם יחסים טובים מאוד ואין שום סיבה לפגוע בהם על הרקע הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully