וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת סאטיאם - אשר כונתה 'אנרון ההודית' - תבקש אישור רגולטורי למכור חלקים ממנה

סוכנויות הידיעות

22.2.2009 / 12:10

סאטיאם מעוניינת למכור חלקים למשקיעים אסטרטגיים



חברת שירותי המחשב ההודית סאטיאם, שנחשפה בה הונאה בקנה מידה נרחב, תבקש השבוע את אישור הרגולטור בהודו כדי למכור חלקים ממנה למשקיעים אסטרטגיים.



"דירקטוריון סאטיאם אישר את ההליך, שנועד לקדם הזמנתם של משקיעים אסטרטגיים והחליט לבקש את אישור הרגולטור בשבוע הבא", נכתב בהודעת החברה. דירקטוריון סאטיאם מונה על ידי ממשלת הודו ובו שישה חברים.



באמצע ינואר נעצר יו"ר ומייסד חברת שירותי המחשב ההודית סאטיאם, רמלינגה ראג'ו, ואחיו ושותפו לייסוד החברה, ראמה ראג'ו, על ידי משטרת הודו. זאת, בעקבות הונאה המוערכת במיליארד דולר בחברה - פרשה שזכתה בתקשורת לתואר "פרשת אנרון ההודית". שאר חברי הדירקטוריון של החברה הודחו והוחלפו. כמה ימים לפני כן, הודיע ראג'ו על התפטרותו מתפקיד יו"ר סאטיאם, לאחר שחשף כי החברה ניפחה את מאזניה ביותר ממיליארד דולר.



כמה ימים מאוחר יותר הועלה החשד כי ראג'ו גנב מהחברה סכומי כסף אדירים ולא ניפח את הספרים כפי שהודה. מקור סיפר אז לעיתון "ניו יורק טיימס" שאותם מיליארד דולר, שלפי הודאת ראג'ו לא היו קיימים, למעשה נגנבו על ידי ראז'ו. החוקרים בהודו, אשר בוחנים את ההונאה, מצאו מה שהם כינו "מבוך של חברות" שנקשרו לראג'ו, ותפקידן היה להעביר לו כספים מסאטיאם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully