וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השבוע בוול סטריט: חשש מהלאמת הבנקים ונתונים קשים בשוק הדיור והתמ"ג

דפנה מאור

22.2.2009 / 12:28

אלדין, אורבוטק, פרטנר, אופטיבייס ותפרון צפויות לפרסם את דו"חותיהן לרבעון הרביעי של 2008


מאת: דפנה מאור ושמואל שוסטר

השבוע הקרוב בוול סטריט יעמוד עדיין בצל משבר המערכת הפיננסית בארה"ב, לאחר שביום שישי קרסו סיטי ובנק אוף אמריקה מחשש להלאמתם. השווקים יצפו להבהרות מממשל אובמה לגבי תוכנית חילוץ למגזר הפיננסים. עונת הדו"חות נמשכת במרץ, ובין החברות הגדולות שידווחו השבוע נמצאות , טארגט ורויאל בנק אוף סקוטלנד. הישראליות אורמת, אורבוטק ופרטנר יפרסמו גם הן דו"חות רבעוניים.

השבוע שעבר הסתיים בירידות שערים בשוקי המניות בעולם ובוול סטריט. מדד דאו ג'ונס נפל ב-6.2%; מדד S&P 500 נפל ב-6.9% ומדד נאסד"ק נפל ב-6%. איגרות החוב הממשלתיות והזהב רשמו עליות ניכרות.

"השווקים נמצאים בירידה כל עוד גורלם של בנק אוף אמריקה וסיטי לא יוכרע - ככל הנראה בהלאמה, וכל עוד שוק הדיור אינו מגיע לתחתית, דבר שידרוש זמן רב יותר", אמר לן בלום, מנהל בכיר בווסטווד קפיטל.

בין הנתונים הכלכליים הבולטים שיתפרסמו השבוע נמצאים נתונים מתוקנים לצמיחת התמ"ג ברבעון הרביעי, שלפי התחזיות יראו ביום שישי נפילה של 5.3%. הבנק הפדרלי יפרסם את דו"ח המדיניות המוניטרית שלו ביום שלישי. מדד מחירי הבתים של קייס שילר לדצמבר יתפרסם ביום שלישי גם הוא, ויצביע ככל הנראה על צניחה של כ-18% בשנה שהסתיימה בדצמבר. נתונים אודות מכירות בתים קיימים וחדשים יתפרסמו ברביעי ובחמישי. נתוני מכירות מוצרים בני קיימא יצטרפו לתמונה הכלכלית העגומה, עם ירידה צפויה של 2.3%.

שבוע עמוס צפוי גם בקרב החברות הישראליות הנסחרות בוול סטריט. עונת הדו"חות מתקרבת לסיומה והחברות ממהרות לפרסם את תוצאותיהן לרבעון הרביעי של 2008. , , ו טלקום יפרסמו את דו"חותיהם ביום שני. ביום שלישי ידווחו ו. יום רביעי צפוי להיות עמוס גם הוא ובמהלכו יפורסמו דו"חותיהם של , , ו. ספקיות האינטרנט והתקשורת 012 סמייל וקווי זהב ידווחו על תוצאותיהן ביום חמישי וביום שישי נראה את תוצאותיהן של , ו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully