וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשה לייצוגית נגד קופות החולים ב-2.5 מיליארד שקל: הקופות שולחות את ידן בכספי סל התרופות

הילה רז

22.2.2009 / 13:12

התובעים: הקופת מדווחות לא נכונה לוועדת הסל באשר למספר החולים הצפוי ומשתמשות למשכורות בעודפים



בקשה לאישור תביעה ייצוגית בסך 2.5 מיליארד שקל נגד ארבע קופות החולים: כללית, מאוחדת, מכבי ולאומית מוגשת היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב. לטענת התובעים, על קופות החולים לפצות את מבוטחיהן בשל הנזקים שנגרמו להם עקב אי הכללת תרופות וטכנולוגיות חדשות בסל הבריאות, ועקב שליחת ידן של קופות החולים בכספים שהוקצבו להן על ידי רשויות המדינה לצורך רכישת תרופות וטכנולוגיות חדשות עבור המבוטחים.



התובעים, המיוצגים על ידי עו"ד יחל בקר וישראל וולנרמן, טוענים כי קופות החולים לא הציגו מידע מלא ונכון לרשויות המדינה הדנות בקביעת סל הבריאות. התובעים מבקשים פיצוי המבוסס על כספים שהוקצבו לקופות החולים על ידי המדינה לצורך רכישת תרופות וטכנולוגיות חדשות, שלגרסתם קופות החולים שלחו בו את ידן, ולא עשו בו שימוש לצורך רכישת תרופות וטכנולוגיות חדשות. כן מבקשים התובעים פיצוי בשל סכומים שנאלצו לשלם עבור רכישת תרופות וטכנולוגיות חדשות עקב אי הכללתם בסל הבריאות וכן פיצוי בגין עגמת נפש.



התובעים מציינים כי באחרונה התחוור להם שהקופות אינן מציגות תחשיבים אמיתיים ביחס לעלות רכישת התרופות ואינן כוללות בחשבון הנחות משמעותיות מהן הקופות נהנות בעת רכישת התרופות בפועל. כן התחוור לתובעים כי הקופות אינן מציגות מצגים מדויקים באשר לכמות החולים הצפויה להשתמש בכל תרופה וטכנולוגיה חדשה, ואינן מעדכנות את ועדת הסל כשמתחוור כי כמות החולים נמוכה מהצפי. התובעים מציינים כי לקופות החולים נוצר עודף תקציבי בסך מצטבר של מאות מיליוני שקלים, והן אינן עושות בו שימוש לצורך רכישת תרופות כמתחייב, אלא שולחות בו את ידן ומוציאות אותו על הוצאות שונות דוגמת משכורות לבכירים, חלוקת תרופות בחינם לעובדי ולגמלאי הקופות והוצאות שיווק ופרסום.



התובעים קובלים כי מדובר בהתנהלות שגובלת בעבירת גניבה בידי מורשה, שכן קופות החולים מקבלות את הכספים כנאמנות עבור ציבור המבוטחים, ומחייבות לנהוג בכספים ביושר ובניקיון כפיים ופוגעים במבוטחיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully