וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירה כנגד בעלי עניין בפריגו: לא דיווחו בזמן על מחיקה של 15 מיליון ד' ומכרו מניות בעשרות מ' ד'

שמואל שוסטר

22.2.2009 / 13:24

עם פרסום דו"חותיה של החברה ודיווח על מחיקה בעקבות אג"ח בעייתי נפלה מניית החברה ב-21%


, היצרנית והמשווקת הגדולה בארה"ב של תרופות ללא מרשם רופא, נמצאת במרכזה של חקירה בנוגע לשימוש במידע פנים. במסגרת החקירה, שנערכת על ידי משרד עו"ד אמריקאי, מתמקדים החוקרים בשאלה האם החברה נמנעה מלדווח בזמן על מחיקה של 15 מיליון דולר בעקבות השקעה כושלת באג"ח בעייתיות, בזמן שבעלי עניין בחברה מכרו מניות בעשרות מיליוני דולרים.

משרד עו"ד דייר אנד ברנס (Dyer & Berens) המייצג את בעלי המניות הודיע כי הוא בוחן את הנזק שנגרם לבעלי מניות שהחזיקו במנייה ב-3 בפברואר - מועד פרסום דו"חותיה של פריגו. עם פרסום הדו"חות והודעת החברה על המחיקה צנחה המניה ביותר מ-21% במחזור גבוה במיוחד.

פריגו סיימה את הרבעון הרביעי של 2008 עם רווח נקי של 42.7 מיליון דולר או 46 סנט למניה - נמוך מממוצע תחזיות האנליסטים שעמד על 50 סנט למניה. החמצת התחזית נובעת מהפרשה של 15 מיליון דולר, שהם 16 סנט למניה, בגין ירידת ערך השקעתה באיגרות חוב נושאות ריבית משתנה מסוג ARS (Auction Rate Securities). הכנסותיה של פריגו ברבעון צמחו ב-29% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2007 והסתכמו ב-561 מיליון דולר, גבוה ב-4% מממוצע תחזיות האנליסטים.

בעקבות הדו"חות הוריד בית ההשקעות איי.בי.איי את התחזית לחברה, והעריך כי למרות שפריגו מבטאת עוצמה מרשימה בשורת המכירות המבטאת את הדרישה לחיסכון צרכני - היא נפגע בשיעורי הרווחיות בכל מגזרים. בבית ההשקעות הורידו את מחיר היעד למניית החברה ל-32 דולר והעניקו לה המלצת "תשואה שוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully