וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנגדות למתן ויזות היי-טק לעובדים זרים בארה"ב - בעקבות פיטורי עובדים במיקרוסופט ואינטל בארה"ב

סוכנויות הידיעות

22.2.2009 / 14:15

חלק מהפוליטיקאים והעובדים בחברות טוענים כי על חברות הטכנולוגיה לפטר קודם את העובדים הזרים



תוכניותיה של מיקרוסופט לקצץ משרות בארה"ב, לאחר שדרשה יותר ויזות לאזרחים זרים, מעוררת זעם בקרב מקבלי ההחלטות בממשל האמריקאי ובקרב העובדים - כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.



כ-5,000 עובדים נאלצו לעזוב את מיקרוסופט, אשר משתמשת ביותר ויזות מסוג H1-B לעובדים זרים מאשר כל חברה אחרת בארה"ב. כעת, חלק מהעובדים והפוליטיקאים בארה"ב טוענים כי מיקרוסופט צריכה לפטר קודם כל את העובדים הזרים.



"אם הם צריכים לפטר אנשים, האם זה הולכים לחשוב קודם על אמריקה או קודם על כל העולם?", שאל צ'אק גרייסלי, סנטור רפובליקני ממדינת איווה, בראיון לבלומברג. הוא שלח מכתב למנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר, יום לאחר שמיקרוסופט הודיעה על קיצוצי המשרות בחודש שעבר, ודרש שבלמר יפטר קודם כל את מחזיקי ויזות העובד.



ברחבי תעשיית הטכנולוגיה, כמה מהחברות הגדולות המבקשות ויזות H1-B כדי לגייס עובדים זרים מקצצות משרות, ביניהן אינטל, יבמ ו-HP. הפיטורין במיקרוסופט, יצרנית התוכנה הגדולה בעולם, הגיעו פחות משנה לאחר שביל גייטס ביקש מהקונגרס האמריקאי הרחבה של תוכנית מתן ויזות העובדים.



מיקרוסופט תגייס 2,000-3,000 עובדים במהלך 18 החודשים הקרובים, ובכך תקזז חלק מהפיטורים. לפי דוברת מיקרוסופט, ג'יני טרזנו. חלק מעובדים אלה יהיו, קרוב לוודאי, עובדים זרים בעלי ויזה H1-B. טרזנו סירבה לפרט כמה עובדים שפוטרו החזיקו ויזות שכאלה. עובדי מיקרוסופט המפוטרים אינם תמיד מתאימים למשרות החדשות, אמרה טרזנו.



ההידרדרות הכלכלית והעלייה באבטלה עלולות להקשות על חברות הטכנולוגיה לבקש מהממשלה להרחיב את תוכנית ויזות H1-B, אשר נועדה למשוך עובדים מהעולם. מאז שירד מספר מקבלי הוויזות הללו מ-65 אלף ב-2004 ל-195 אלף ב-2008, התוכנית נשקלת בכובד ראש לפני כל השנה. בשנת 2008 הגיעו מספר הבקשות לויזה זו לרמת שיא - רק שבוע לאחר שהממשל החל לקבל את הבקשות באופן רשמי.



כאשר נשאלה על ידי בלומברג אם היא עלולה להפסיק לבקש את הרחבת תוכנית ויזות H1-B, השיבה מנכ"לית אינטל, סטייסי סמית, כי זה עלול לקרות בגלל שהיא מגייסת פחות אנשים. אינטל הודיעה כי היא תסגור חמישה מפעלים עד סוף השנה, ותקצץ כ-6,000 משרות. "המדיניות שלנו תמיד היתה לגייס את האנשים המוכשרים ביותר בעולם", אמרה סמית בראיון לבלומברג, והוסיפה: "זה הדלק שמניע את התעשייה שלנו".



כאילו הפיטורין במיקרוסופט לא היו כואבים מספיק, החברה ביקשה ממספר עובדים מפוטרים להחזיר חלק מכספי הפיצויים בחזרה, לאחר שהעניקה תשלום גבוה מדי בהיסח הדעת, כך דיווח אתר האינטרנט טק-קראנץ'.



עדיין לא ברור כמה מתוך 1,400 העובדים שפוטרו בחודש שעבר הושפעו מהבקשה, אבל באתר אושר כי לא מדובר במקרה בודד. בנוסף דווח באתר כי חלק מהעובדים קיבלו פיצויים קטנים מדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully