וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רויאל בנק אוף סקוטלנד ימכור נכסים בשווי 300 מיליארד ליש"ט; יקים חברה שתחזיק נכסים בעייתיים

סוכנויות הידיעות

22.2.2009 / 14:46

מנכ"ל הבנק צפוי להודיע ביום חמישי הקרוב על הקמת חברה בת שתטפל בנכסים בעייתיים



מנכ"ל רויאל בנק אוף סקוטלנד (RBS), סטיבן הסטר, צפוי להודיע ביום חמישי על תכנית להקמת חברה בת לבנק, שתכלול את החטיבות שאינן קשורות ישירות לפעילות הבנק. לחברה יוזרמו נכסים לא רצויים בשווי 300 מיליארד ליש"ט. כך מדווח העיתון הבריטי "טלגרף". רויאל בנק אוף סקוטלנד הולאם ברובו על ידי ממשלת בריטניה, לאחר שנקלע לקשיים פיננסיים חמורים בעקבות משבר האשראי. בידי ממשלת בריטניה 70% ממניות הבנק. מנייתו קרסה ב-95% בשנה החולפת.



התוכנית תצא לפועל במהלך חמש השנים הבאות, ובאמצעותה מקווה הסטר לארגן מחדש את הבנק, מבלי להיאלץ למכור את הנכסים במחירים נמוכים מדי.



בין הנכסים והעסקים, שיהיו בחטיבה זו נמצאות המחלקות של אסיה ואוסטרליה שנכללו ברכישת הבנק ההולנדי ABN Amro ב-2007, המחלקה להחכרת מטוסים של RBS, ותיקי השקעות של משכנתאות ונכסי הלוואות המוחזקים בידי חברת צ'רטר ואן, שבבעלות RBS, בארה"ב.



בנוסף, יציג הסטר את תוכנית לצמצום דרסטי של פעילויות הבנק העוסקות במינוף פיננסי, כמו גם כל מה שנוגע למימון תובלה ימית ונכסים מסחריים. כמו כן, תפסיק RBS את פעילותה בכמחצית מ-60 המדינות בהן היא פועלת, ובהן אינדונזיה, מלזיה ומדינות במזרח אירופה.



הודעתו של הסטר צפוייה גם לכלול התחייבות להורדת בסיס העלות השנתית של RBS בכ-1.5 מיליארד ליש"ט, וכן פרטים בנוגע להפרשות מחדש במהלך שלוש השנים הבאות, שעתידות להגיע לפחות ל-2 מיליארד ליש"ט. הוא גם עתיד לאשר את הידיעות על כך ש-RBS הפסידה 28 מיליארד ליש"ט בשנה שעברה, כולל מחיקות מוניטין הקשורות לרכישות קודמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully