וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמית ברגר: "אנטר הולדינגס בבור עמוק; אנחנו יודעים שבמאי בעלי האג"ח יחכו לנו עם גרזן על הראש"

מיכאל רוכוורגר

22.2.2009 / 14:54

ברגר: "קיים סיכוי של יותר מ-50% כי אנטר הולדינגס לא תוכל לפרוע את התחיבויותיה בקיץ"



"מצבה של אנטר הולדינגס אינו מעודד בכלל והיא מצויה בבור עמוק, וכדי לצאת ממנו יצטרכו לקרות לא מעט ארועים", כך סיפר היום עמית ברגר הבעלים והיו"ר של חברת אנטר הולדינגס באסיפת עדכון של בעלי אג"ח א של החברה.



אנטרס הולדינגס, שעיקר החזקותיה הם רשת המרכולים טיב טעם (38.3%) ובית ההשקעות פריזמה (4.85%) מצויה בבעיה תזרימית קשה. החברה אמורה לפרוע במהלך החודשים יולי-אוגוסט 2009 תשלומי קרן וריבית בסך של כ-39.5 מיליון שקל, וכן לפרוע לבנק הפועלים בנובמבר הקרוב הלוואה בסך של כ-32 מיליון שקל לבנק הפועלים שכנגדה משועבדים מניות של פריזמה.



נכון להיום קופת אנטר הולדינגס ריקה כמעט לחלוטין, כשנשאר כ-100,000 שקל בלבד וכן פיקדונות משועבדים בסך של כ-3 מיליון שקל המיועדים לתשלום ריבית לבעלי אג"ח ב בסוף אוגוסט הקרוב, לצד גרעון של כ-67 מיליון שקל בהון עצמי.



"אני לא יכול להגיד שאני קם כל בוקר עם חיוך ורוקד ריקודים, אך יחד עם זאת אנחנו עושים כל מה שביכולתנו בכדי לשפר את המצב. אנחנו מודעים היטב לכך שכבר בחודש מאי בעלי האג"ח יישבו לנו עם הגרזן על הראש וידרשו מאיתנו לספק פתרונות להחזר החוב, ולמרות שאנחנו לא יכולים היום להבטיח כלום, ליבנו וכיסנו ממוקדים אל עבר מטרה אחת ששווה לכולנו והנה יכולת לתרגם את הנכסים שבידינו לתזרימים שיעזרו לנו לפרוע את החובות".



ברגר סיפר כי יחד עם עדי בלומנפלד פנחס - מנכ"לית אנטר הולדינגס, הוא מעביר את החצי השנה האחרונה בפגישות מול המערכת הבנקאית ובעלי האג"ח של סדרה א ו- ב בכדי לנסות ולגייס הלוואות נוספות מן הבנקים ולקבל אינדיקציות מבעלי האג"ח לגבי הסדר אפשרי שיוצע לכשיוצע.



בעקבות כך סיפר ברגר כי קיים סיכוי של למעלה מ-50% כי בקצב כזה אנטר תגיע בקיץ למצב של חוסר יכולת מוחלטת לשלם את הכסף לבעלי החוב ואז ואפילו לפני זה החברה תצטרך להגיע להסדר כזה או אחר עם בעלי האג"ח.



ברגר סיפר עוד כי בשיחות הלא רישמיות שהוא מקיים עם בעלי האג"ח הם מציינים בפניו כי "כיום בשוק מתרחשים הסדרי אג"ח שונים ומשונים, וכי כדאי לחכות שיעברו עשרות הסדרים וכך התמונה תהיה ברורה יותר עבור מה צפוי לאנטר הולדינגס".



ברגר מודע לכך כי לבעלי האג"ח יש יתרון בולט על פני בעלי אג"ח א, שכן לבעלי אג"ח ישנו שעבוד ישיר על מלוא החזקתה של אנטר בטיב טעם והם מהווים איום ממשי בפני החברה, כך שכאשר יגיעו להסדר תצטרך אנטר להגיע קודם להסדר עם בעלי אג"ח ב ורק אחרי זה עם אג"ח א. את ההבדל בין האג"חים ניתן לראות גם בתשואות שבהן הן נסחרות: אג"ח א נסחר בתשואה לפדיון של 1,000% ואג"ח א בתשואה לפדיון של 180%.



"לא קנינו אף מוצר פיננסי הזוי כזה או אחר שאפשר להגיד ששוויו התרסק, כשלפריזמה ולטיב טעם יש שווי אמיתי למרות שכיום הן סובלות בדומה לחברות אחרות מן המשבר בשווקים", סיפר ברגר והוסיף כי "להגיד שהשווי לפיו נסחרת כיום טיב טעם (כ-70 מיליון שקל) משקף את שווייה הכלכלי האמיתי הוא בהכרח לא נכון.



ברגר נשאל האם יש לו קונים לחלקו בטיב טעם או ששותפו קובי טרייביש מעוניין לרכוש ממנו את חלקו וענה: "אנחנו מחזיקים שליטה משותפת, ואין לנו כיום לתת הצהרה האם ומתי אנחנו מוכרים את חלקנו בטיב טעם, אך יחד עם זאת אני יכול להבין את טרייביש ואין שום סיבה הגיונית שנמכור את ההחזקות במחיר זול". בכך ברגר רמז כי השווי לפיו הוא מעוניין למכור את חלקו בטיב טעם יהיה גבוה משמעותית משווייה כיום בבורסה.



ברגר נשאל גם מדוע להבדיל מרשתות כמו שופרסל ורמי לוי, טיב טעם לא מצליחה למרות הגידול במכירות לתרגם זאת לריווחיות.



ברגר ציין כי הוא מאמין שיום הזה יגיע מתישהו בעתיד והוסיף כי לטיב טעם אין גב של קונצרן אי.די.בי או קבוצת ויסמן כמו שיש לשופרסל וריבוע כחול. האסיפה הסתיימה באווירה נינוחה כשברגר סיפר כי "הייתי אולי עשיר לשבוע ימים כשגאידמק רצה לקנות את טיב טעם, והייתי גם עני, אך אין ספק כי להיות עשיר הרבה יותר עדיף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully